Diferencies ente revisiones de «Meteorización»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"hidratado" +"hidratáu"
Llinia 27:
* '''[[Disolución]]'''. Ye bien importante en minerales solubles como cloruros, nitratos, en roques caliares y nel modeláu [[Karst|kárstico]].
* '''[[Carbonatación]]'''. Producir al combinase'l dióxidu de carbonu cola agua formando ácidu carbónico, que combínase con ciertos minerales como'l [[carbonatu de calciu]] que se tresforma en [[bicarbonatu]]: el primeru ye insoluble na agua pero'l segundu nun lu ye, polo que ye abasnáu por ella.
* '''[[Reacción d'hidratación|Hidratación]]'''. Nesta reacción, l'agua ye incorporada a la estructura de dellos minerales aumentando de volume como asocede col yelsu o [[sulfatu de calciu]] hidratadohidratáu. Esti procesu ye bono de ver, por casu, entemeciendo [[anhidrita]] con agua, lo que produz una reacción exotérmica (esprende calor) al tresformase en yelsu (sulfatu de calciu hidratadohidratáu).
* '''[[Hidrólisis]]'''. Ye'l frayatu na estructura de dellos minerales pola acción de los [[ion]]es de [[H]]<sup>+</sup> y [[oxhidrilo|OH]]<sup>-</sup> d'agua, fundamentalmente na meteorización del [[feldespatu]], que se tresforma en magres y del [[granitu]] que puede llegar a la [[caolinización]] (tresformamientu en magres, especialmente en caolín).
* '''[[Bioquímica]]'''. L'acción de los ácidos orgánicos procedentes de la descomposición de materiales biolóxicos nel suelu o pola acción físicu - química de los mesmos vexetales vivos.