Diferencies ente revisiones de «Viseu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
m correiciones
Llinia 207:
Antes de la formación del condáu Portugués, Viseu foi delles vegaes residencia de los condes [[Teresa de Llión]] y [[Enrique de Borgoña]], conde de Portugal qu'en [[1123]] concéde-y fueros a la ciudá de Viseu, en [[1187]] volver conceder el so fíu [[Alfonso I de Portugal]] y seríen confirmaos por [[Alfonso II de Portugal]] en [[1217]].
 
Mientres la crisis de [[1383]]-[[1385]] Viseu foi atacada, escalada y amburada poles tropes de [[Castiella]] y [[JuanXuan I de Portugal]] mandu que se cercara, más palantre [[Alfonso V de Portugal]] mandaría completala , por ello lleva en nome de ''muralla alfonsina''.
 
Nel sieglu XV el rei dexaría la ciudá al [[Enrique'l Navegante|Infante D. Henrique]] qu'adquiriría'l títulu de [[Duque de Viseu]].
Llinia 235:
 
=== Les feries ===
Yá nel sieglu XVIII realizaben dos feries na ciudá, les de toes los primeros sábados de cada mes, qu'anguaño se realicen tolos sábados del mes, y la Feria Franca que tenía calter añal y que yá foi nomada en [[1758]] nel ''Dicionário Xeográficu de Luís Cardoso''. Dellos autores atribúin la creación de la feria a Sancho I ([[1188]]) y la so llegalización a JuanXuan I, pero foi Duarte quien el cambéu a la Ribeira, lo que más tarde se llamaría ''campu de Viriato'' y pal día 21 de setiembre, día de San Mateo.
 
la feria sería suspendida hasta la restauración fecha por Alfonso V, agora con duración de 15 díes y entamu el 20 d'ochobre. Con Manuel I pasa la feria al Rossio, l'actual Plaza de la República, y más tarde treslládase al ''Campu de Viriato'' y celébrase ente'l 8 de setiembre y el 5 d'ochobre. Na actualidá (2006) conocer a esta feria como ''Feria de San Mateo''.
 
== Personaxes destacaos ==
* [[EduardoEduardu I de Portugal|Duarte de Portugal]], ''D. Duarte I'' ([[1391]] - [[1438]]), décimu-primer Rei de Portugal.
* [[Emídio Navarro]] ([[1844]] - [[1905]]), políticu.
* [[Vascu Fernandes (pintor)|Vascu Fernandes]], ''Grão Vascu'' ([[1475]]? - [[1542]]?), pintor.