Diferencies ente revisiones de «Cometa Hale-Bopp»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"récord" +"récor"
m Iguo testu: -"imaxes" +"imáxenes"
Llinia 73:
L'Hale-Bopp fíxose visible a güeyu pel branu de [[1996]], y anque el so rellumu amenorgóse considerablemente na última metá d'esi añu, los científicos siguíen siendo cautelosamente optimistes alrodiu de la posibilidá de que se volviera bien brillosa. Atopábase demasiáu cerca del Sol como por que fuera observable mientres avientu de 1996, pero cuando remaneció en xineru de 1997 yera yá lo suficientemente brillosu como por que pudiera ser vistu por cualesquier que lo buscara, inclusive dende grandes ciudaes con cielos [[contaminación llumínica|contaminaos lumínicamente]].
 
Entós daquella, [[Internet]] yera un fenómenu creciente y numberosu página web que siguíen el progresu de la cometa y que facilitaben imaxesimáxenes diaries dende tol mundu volviéronse bien populares. Internet desempeñó un papel determinante alimentando l'interés públicu, hasta agora ensin precedentes, sobre l'Hale-Bopp.
 
A midida que la cometa averar al Sol, siguía resplandiendo, rellumando con magnitud dos en febreru, y amosando un creciente par de coles, con una formada por gas azul apuntando directamente escontra'l Sol y l'otra cola formada por polvu mariello curvándose a lo llargo de la so órbita. El [[9 de marzu]], un [[eclís solar]] en [[Mongolia]] y nel este de [[Siberia]] dexó a'l observadores asitiaos ellí ver la cometa mientres el día.
Llinia 114:
En [[1999]] apaeció una publicación que presumía la esistencia d'un nucleu binariu, pa esplicar asina'l patrón de les emisiones de polvu reparaes. Esta publicación basábase puramente nun analís teóricu y nun incluyía nenguna observación d'esti supuestu ''nucleu satelital'' (S/1991 C/1995 O1 1), pero envaloraba que podría tener aprosimao 30 kilómetros de diámetru, orbitando cada trés díes a una distancia de 180 kilómetros del nucleu principal, que tendría un diámetru de 70 kilómetros.
 
Estes resultancies fueron bien aldericaos polos astrónomos, yá que nin siquier les imaxesimáxenes d'altu resolvimientu tomaes col [[telescopiu espacial Hubble]] revelaben rastru dalgunu d'un nucleu doble. Amás, ente que se fixeron observaciones de cometes que s'estazaron, nenguna d'elles correspuende con un nucleu binariu estable. Dada la pequeña masa de los nucleos cometarios, la órbita d'un nucleu binariu resultaría fácilmente alteriada pola gravedá del Sol y de los [[planeta|planetes]].
 
Les observaciones realizaes a finales de [[1997]] y principios de [[1998]] paecíen amosar un picu doble nel rellumu del nucleu. Sicasí entá esiste ciertu discutiniu en redol a que delles observaciones puedan ser solo esplicaes pola presencia d'un nucleu secundariu.jgº
Llinia 121:
En munches cultures les cometes fueron vistos, históricamente, como malos [[presaxu|presaxos]] y tratáronse con muncho rocea. Quiciabes debíu al gran interés amenáu pol pasu de la cometa Hale-Bopp y pola so rara actividá y tamañu, la cometa convertir nel centru de munches creencies y teoríes estrañes.
 
En payares de 1996, l'astrónomu aficionáu [[Chuck Shramek]], de [[Houston]], [[Texas]], tomó una imaxe [[Dispositivu de carga acoplada|CCD]] de la cometa qu'amosaba un oxetu borrosu llevemente allargáu nes sos proximidaes. Cuando'l so programa d'ordenador nun identificó l'oxetu con nenguna estrella conocida, Shramek llamó al programa de radiu ''Art Bell'' p'anunciar qu'afayara un 'oxetu del estilu de Saturno' siguiendo al Hale-Bopp. Entusiastes del fenómenu [[Oxetu volador non identificáu|ovni]] como'l [[clarividencia|clarividente]] [[Courtney Brown]], llegaron rápido a la conclusión de qu'había una nave espacial siguiendo a la cometa. Más tarde, ''Art Bell'' dixo llograr la imaxe del oxetu d'un astrofísico anónimu, que taba a puntu de confirmar el so descubrimientu. Sicasí, los astrónomos [[Olivier Hainaut]] y [[David J. Tholen]] de la [[Universidá de Hawái]] indicaron que la semeya a la que se faía referencia yera una copia alteriada d'una de les sos propies imaxesimáxenes de la cometa [http://www.sc.eso.org/~ohainaut/Hale_Bopp/hb_ufo_tholen.html] (''enllaz n'inglés'').
 
Meses más tarde, la secta [[Heaven's Gate (secta)|Heaven's Gate]] tomó l'apaición de la cometa como una señal pa llevar a cabu'l so suicidiu colectivu; Alegaron que dexaben los sos cuerpos terrenales pa viaxar na nave espacial que siguía a la cometa.