Diferencies ente revisiones de «Discu de vinilu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"originalmente" +"orixinalmente"
Llinia 222:
Al traviés de les décades de los 60, 70 y 80, escurriéronse dellos métodos pa meyor el [[rangu dinámicu]] de los discos producíos en masa qu'usaben equipos altamente avanzaos de grabáu. Estes técniques como la [[CBS]] DisComputer y Teldec Direct Metal Mastering fueron usaes p'amenorgar la distorsión del riegu internu. RCA Victor introdució otru sistema p'amenorgar el rangu dinámicu y algamar un riegu con menos ruiu superficial sol nome comercial Dynagroove. Combináronse dos elementos principales, usóse otru material que producía menos ruiu y usaba compresión dinámica pa esconder el ruiu. A esto llamábase-y “diafragmado” de la fonte material pero nun yera apreciáu polos amantes de la música polos sos efectos secundarios non naturales. Tamién s'usaba'l métodu más avanzáu de control antemanáu en relación al volume del soníu y la posición del discu. L'audiu con volume más baxo usaba poco espaciu ente que los volumes altos precisaben de más espaciu, especialmente pa les frecuencies baxes. Tamién, la mayor densidá de pistes a baxos volumes dexaba que'l riegu terminara más llueñe del entro amenorgando la [[distorsión]] de fin de pista.
 
A finales de los 70, el grabáu directamente a discu usar na producción de discos empobináu al mercáu [[audiófilo]]. Esti métodu esaniciaba l'usu de cintes magnétiques pa tener una trescripción más “pura” directamente al discu master de [[laca]]. Mientres esti periodu tamién se llanzaben discos masterizados a media velocidá y masterizados originalmenteorixinalmente los cualos usaben equipu bien avanzáu tecnológicamente. Más palantre, na mesma década, de desenvolvimientu'l sistema Discu Eye-Cued usáu principalmente nos senciellos de 12 pulgaes de [[Motown]] llanzaos ente 1978 y 1980. Los DJs topaben la introducción, percusiones o coros d'una pista según al anchor de los espacios ente les llinies del riegu. L'apariencia d'estos discos ye similar a la d'un LP pero solo contienen una pista per llau.
 
A mediaos de los 70 introduciéronse los discos con codificación [[dbx|https://en.wikipedia.org/wiki/Dbx_(noise_reduction)]], tamién pal mercáu audiófilo. Estos yeren dafechu incompatibles colos preamplificadores de reproducción estándar yá que riquíen d'un procesador de dbx pa codificar/decodificar y aumentar drásticamente el rangu dinámicu (los discos codificados con sistema dbx yeren grabaos col rangu dinámicu estruyíu nun factor de dos en decibelios: los soníos de baxu volume teníen de ser reproducíos con un baxu aumentu y viceversa, esto amenorgaba l'efeutu del ruiu superficial nes partes silencioses.). L'amenorgamientu de ruiu CX yera un sistema similar pero que tuvo una vida bien curtia.
Llinia 240:
=== Tipos de discos Conforme evolucionó la teunoloxía de grabáu, creáronse términos más específicos pa describir dalgún aspeutu de los discos fonográficos: podía ser la so velocidá rotacional (“16 2/3 [[Revolución per minutu|RPM]]”, “33 1/3 RPM”, “45 RPM” o “78 RPM”) o'l material usáu (“vinilu” referir al [[policloruro de vinilu]], “[[goma laca]]” ingrediente principal de los 78 RPM).
 
Términos como “long-play” (LP) y “estendéi-play” (EP) referir a discos de múltiples pistes que reproducen más tiempu que los discos con solo una pista per cada llau qu'escasamente superen los 4 minutos de reproducción per llau. Un LP puede almacenar hasta 30 minutos d'audiu per llau anque la mayoría llindar a 22 minutos dando un total de 45 minutos por LP. Los LPs fabricaos antes de 1952 solo almacenaben hasta 15 minutos per llau. El discu de 7 pulgaes y 45 RPM suel contener solo un ítem per llau pero un EP de 7 pulgaes podía almacenar de 10 a 15 minutos cuando s'estruyía y atenuaba l'audiu p'amenorgar l'anchor del riegu. Lo EPs yeren usaos pa poner a disponibilidad, de los que cuntaben con reproductores d'esti formatu, cantares de LPs. El buecu nel centru de los discos de 7 pulgaes de 45 RPM yera lo suficientemente grande como por que los mecanismos de les rockolas pudieren manipolialos. El términu “álbum” provien originalmenteorixinalmente d'un llibru (como los álbumes fotográficos) que podía almacenar dellos discos de 78 RPM nes sos páxines, na actualidá yá nun tien relación col formatu físicu yá sía un discu LP o un [[discu compactu]].
 
El tamañu avezáu de los buecos centrales ye de 7.26 mm (0.286 pulgaes)<ref>{{Cita web|fecha=16 d'ochobre de 1963|títulu=Bulletin Y 3: Standards for Stereophonic Disc Records|url=http://www.aardvarkmastering.com/riaa.htm|fechaacceso=10 de payares de 2014|editorial=RIAA|publicación=Aardvark Mastering|sitioweb=Aardvark Mastering}}</ref> y de 38.1 mm (1.5 pulgaes) pa los más grandes.
Llinia 397:
Col tiempu ameyoraron los niveles de fidelidá, dinámicos y de ruiu que yá yera difícil estremar ente una presentación en direuto y una grabación. Esto yera particularmente verdaderu dempués de la invención de la pastilla magnética de reluctancia variable por General Electric en 1940, cuando les cortes d'alta calidá yeren reproducíos en sistemes d'audiu diseñaos afechiscamente. Los radios/fonógrafos Capehart d'esa era con altavoces electrodinámicos d'ampliu diámetru, anque non ideales, demostraron esto efectivamente con grabaciones caseres” disponibles en tiendes de música pal públicu.
 
Hubo meyores importantes calidable en grabaciones específicamente feches pal so espardimientu na radio. A entamos de la década de 1930, Bell Telephone Laboratories y Western Electric anunciaron la reinvención total del discu de grabáu: el sistema de rangu ampliu de Western Electric, “La Nueva Voz de l'Acción”. Buscábase ameyorar la calidá de la grabación y reproducción de los discos. La velocidá de grabáu yera de 33 1/3 RPM la cual usábase originalmenteorixinalmente nel discu d'audiu de filme de Western Electric implementáu nos dispositivos Vitaphone de Warner Brothers en 1927.
 
El nuevu sistema inventáu de micrófonu dinámicu o bocina móvil yera parte del sistema de rangu ampliu. Este tenía una respuesta d'audiu más “plana” que los micrófonos de condensador del estilu Wente y nun precisaba de pieces electróniques instalaes na cápsula. Les señales tresmitíes al cabezal cortador yeren pre-enfatizadas nes frecuencies agudes pa desfacer del ruiu na reproducción. Les cortes nel riegu nel planu vertical yeren usaos en cuenta de les cortes llaterales. La principal ventaya yera que cabíen más llinies de riegu per pulgada del radiu del discu lo que resultaba nuna reproducción más llarga. Adicionalmente, el problema del riegu internu, que plagaba les cortes llaterales, podía ser evitáu col sistema de cortes verticales. Masters de cera fueron fechos al faer fluyir cera caliente sobre un discu caliente de metal polo que s'evitaben les irregularidaes microscópiques de los bloques de molde de cera y la necesidá del esplanáu y apolazáu.