Diferencies ente revisiones de «Lliteratura árabe»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"originalmente" +"orixinalmente"
m correiciones
Llinia 63:
A finales del [[sieglu IX]], [[Ibn al-Nadim]], un llibreru de [[Bagdag]], compiló una obra crucial pal estudiu de la lliteratura árabe: ''Kitab al-Fihrist'', un catálogu de tolos llibros a la vienta en Bagdag, polo qu'ufierta un fascinante panorama del estáu de la lliteratura nesa dómina.
 
Una de les formes más comunes de lliteratura mientres el periodu [[Abbasí|Califatu Abbasí]] foi la compilación. TratarTrátase de colecciones de fechos, idees, hestories instructives y poemes, que trataben sobre un mesmu tópicu y que cubríen temes tan diverses como la casa y el xardín, les muyeres, los intrusos, los ciegos, la envidia, los animales y l'avaricia. Les últimes trés compilaciones fueron escrites por [[al-Jahiz]], el reconocíu maestru del xéneru. Estes colecciones fueron importantes pa tou ''[[nadim]]'', un asistente d'un xefe o noble que la so función yera, n'ocasiones, acompañar a este con hestories ya informaciones pa entretene-y o aconseya-y.
 
Un tipu d'obres directamente rellacionaes coles colecciones fueron los manuales, no qu'escritores como [[ibn Qutaybah]] ufiertaben normes sobre etiqueta, burocracia, escritura, etc. [[Ibn Qutaybah]] tamién escribió una de les primeres hestories de los árabes, auniendo hestories bíbliques, cuentos folclóricos árabes y diversos acontecimientos históricos.