Diferencies ente revisiones de «Aición social»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 10:
Según [[Max Weber]], la [[Socioloxía]] ye una ciencia que procura la comprensión ya interpretación de l'aición social para, dende ella, consiguir una esplicación causal tantu del cursu de la mesma aición social como de los sos efectos.
 
[[Karl Marx|Marx]], depués de publicar el [[Manifiestu del Partíu Comunista]], dio otru significáu a l'aición social. L'aición social ye entendida entós como la manifestación d'una fuerzafuercia colectivo y anónimo nes mercancíes. Per otru llau [[Auguste Comte|Comte]], el fundador de la socioloxía moderna, destacó que la instrucción metafísico y lliterario “exerz una aición social bien perturbadora nes clases ilustraes y que se fadría muncho más peligrosa si estender a los proletariaos.
 
[[Herbert Spencer]] aseveraba que la gran masa de los individuos ye la que produz l'aición social, y anque almitía que la suma d'Aición Social d'una sociedá pocu numberosa nun puede comparase cola d'una sociedá grande, defendía la idea que l'aceptación indiscutida de los efeutos de l'aición social ye la consecuencia natural de la espera colectiva d'estes resultaos.
 
Herederu de la filosofía positivista y críticu del evolucionismu social anglosaxón, [[Émile Durkheim|Durkheim]] compartió con Comte la idea de que solo una élite ye capaz d'apreciar l'orixe y orientación de la fuerzafuercia colectivo exercida por y sobre la sociedá. Al respeutu escribió: “l'aición social sigue caminos demasiaos esviaos y demasiaos escuros, emplega mecanismos psíquicos demasiaos complexos por que el observador vulgar pueda percibir d'onde provien”.<ref>Emile Durkheim, ''Fórmeslos élémentaires de la vie religieuse'' (1912), París, Ed. Livre de Poche, 1991, p. 369.</ref>
 
== Formes de l'aición social ==