Diferencies ente revisiones de «Asesinatu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"empléu" +"emplegu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 4:
 
El '''asesinatu''' ye un [[delitu]] contra'l [[bien xurídicu]] de la vida d'una [[persona física]], de calter bien específicu, que consiste en [[muerte|matar]] a una persona incurriendo en ciertes circunstancies específiques, dependientes del llexislador, tales como la [[alevosía]], el [[preciu]], la [[pagu]], la [[promesa]] o'l [[asañamientu]] aumentando apostada y inhumanamente el dolor del ofendíu. Ye un tipu de [[homicidiu]] calificáu.
Considérase asesinatu cuando una persona causa la muerte d'otra y llevar a cabu con dalgún de los trés supuestos (o los trés xuntos) de ‘alevosía’‘alevosía' (realizar a traición y/o cuando se sabe que la víctima nun va poder defendese), ‘asañamientu’‘asañamientu' (aumentando apostada y inhumanamente el sufrimientu de la víctima) o ‘concurrencia de preciu’preciu' (cometiendo'l crime en cuenta de una retribución económica o material).
 
Cometer un asesinatu ta castigáu con una pena que va dende los 15 a los 20 años de prisión, alzándose hasta los 25 año si alleguen dos o más circunstancies específiques del delitu: cometer con asañamientu y alevosía, con concurrencia de preciu y alevosía, con cualquier combinación de los trés o colos trés supuestos coles mesmes.
Llinia 17:
Ente les razones pa consideralo un [[homicidiu]] [[agravante|agraváu]], destaquen dos:
* La so regulación separada del homicidiu.
* Considérase homicidiu cuando una persona causa la muerte a otra, pero nel crime nun se contempla nengunu de los trés supuestos citaos nel apartáu referente al asesinatu. Puede tenese la intención de matar a daquién pero non ensañarse, nin realizalo alevosamente o baxu [[Pagu]], polo que se diría que se cometió un homicidiu maldosu’maldosu', anque davezu nun solemos velo acompañáu del términu maldosu’maldosu'.
* Consideralo homicidiu agraváu nun rompería la ''unidá de títulu d'imputación'' nel casu de qu'esistiera participación nel [[delitu]] y los partes nun conocieren que l'autor actuó por una de les causes o requisitos esixíos pa esta figura. Podría castigase, asina, al autor como tal d'un delitu d'asesinatu y a los partes como autores d'un delitu d'homicidiu.
 
Llinia 42:
# Asegurar les resultaos o impunidá d'otra infracción.
# Si la muerte producir mientres concentraciones masives, balasma, conmoción popular, eventu deportivu o calamidá pública.
# Perpetar l'actu en contra d'un dignatariu o candidatu a eleición popular, elementos de les FuercesFuercies Armaes o la Policía Nacional, fiscales, xueces o miembros de la Función Xudicial por asuntos rellacionaos coles sos funciones o testigu protexíu.<ref> Códigu Orgánicu Integral Penal]</ref>
 
=== España ===