Diferencies ente revisiones de «Boyardo»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"namá" +"namái"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 8:
Dende los díes del [[Rus de Kiev|principáu eslavu de Kiev]], los boyardos yeren el xefes de grandes cles familiares, que podíen movilizar sol so lideralgu a grandes mases d'homes pa emprestar servicios militares a los príncipes de Kiev. Magar la decadencia de Kiev, los boyardos consiguieron caltener la so influencia gracies a la conquista y esplotación de les tierres fértiles de los sos vecinos más débiles.
 
Coles mesmes, na etapa d'espansión del [[Principáu de Moscovia]], los boyardos siguíen calteniendo la so influencia político y económico, según una casi completa autonomía, lo cual entraba en conflictu cola espansión del poderíu de los mesmos príncipes moscovitas, quien teóricamente teníen a los boyardos sol so dominiu. Sicasí, nel reináu de d'[[Iván IV de Rusia|Iván IV]] conocíu como [[Iván IV de Rusia|Iván el Tarrecible]], los boyardos fueron realmente sometíos violentamente al control político y militar de [[Moscú]], quedando suprimida gran parte de la so antigua autonomía, por cuanto Iván el Tarrecible creó un poderosu cuerpu de tropes que namái a él rindía cuentes de los sos actos, la [[Opríchnina]], debilitando asina les fuercesfuercies béliques de cada boyardo, tamién se-yos atribúi la muerte de la madre Zar.
[[Archivu:A Boyar Wedding Feast (Konstantin Makovsky, 1883) Google Cultural Institute.jpg|thumb|Boyardos rusos celebren una boda.]]
A partir del reináu de [[Pedro I de Rusia|Pedro I el Grande]], a entamos del [[sieglu XVIII]], producióse un revolucionariu cambéu n'el costumes y indumentaria de los boyardos, imponiéndose'l costume occidental de los traxes europeos, l'usu de [[peluca]], afaitase la barba, etc. Tamién s'impunxo en Rusia l'usu de los títulos nobiliarios europeos.