Diferencies ente revisiones de «Capilaridá»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 1:
La '''capilaridad''' ye una propiedá de los [[fluyíos]] que depende del so [[tensión superficial]] la cual, de la mesma, depende de la cohesión del fluyíu y que-y confier la capacidá de xubir o baxar por un [[tubu capilar]].de los chop`s companng chips
 
Cuando un líquidu xube por un tubu capilar, ye por cuenta de que la [[fuerzafuercia intermolecular]] o cohesión intermolecular ente les sos molécules ye menor que la [[adhesión]] del líquidu col material del tubu; esto ye, ye un líquidu que [[mojabilidad|mueya]]. El líquidu sigue xubiendo hasta que la tensión superficial ye permediada pol pesu del líquidu qu'enllena'l tubu. Ésti ye'l casu del [[agua]], y esta propiedá ye la que regula parcialmente'l so ascensu dientro de les [[plantes]], ensin gastar enerxía pa vencer la gravedá.
 
Sicasí, cuando la cohesión ente les molécules d'un líquidu ye más potente que l'adhesión al capilar, como'l casu del [[mercuriu (elementu)|mercuriu]], la tensión superficial fai que'l líquidu baxe a un nivel inferior y la so superficie ye convexa.
Llinia 13:
Dos plaques de vidriu que tán dixebraes por una película d'agua de 1 µm d'espesura, caltiénense xuníes por una [[presión]] de succión de 1,5 atm. Por ello ruempen los portaoxetos amugaos al intentar dixebralos.
 
Ente dellos materiales, como'l mercuriu y el vidriu, les fuercesfuercies intermoleculares del líquidu entepasen a les esistentes ente'l líquidu y el sólidu, polo que se forma un meniscu convexu y la capilaridad trabaya en sentíu inversu.
 
Les [[planta|plantes]] zuquen agua soterraño del terrén por capilaridad, anque les plantes más grandes riquen de la [[trespiración vexetal|trespiración]] pa mover la cantidá necesaria.
 
=== Llei de Jurin ===
La llei de [[James Jurin|Jurin]] define l'altor que s'algamar cuando se permedia'l pesu de la columna de líquidu y la fuerzafuercia d'ascensión por capilaridad. L'altor ''h'' en [[metro]]s d'una columna líquida ta dada pola ecuación:
:<math>h={{2\gamma\cos{\theta}}\over{\rho g r}}</math>
 
Llinia 52:
Un exemplu de la capilaridad sería que cuando se realiza la fotosíntesis los sales minerales,nutrientes y agua tienen que xubir pol xilema a les plantes .
 
Ye una propiedá de los líquidos que depende de la tensión superficial y la cohesión o fuercesfuercies intermoleculares .
 
Mientres más pequeñu sía'l poru de los capilares más rápido xube .