Diferencies ente revisiones de «La Gioconda (ópera)»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"mezzosoprano" +"mezzosopranu"
m Iguo testu: -"Dancia" +"Danza"
Llinia 77:
 
== Historia ==
El llibretu, robláu por Boito sol pseudónimu de Tobia Gorrio, #basar nel drama Angélo, tyran de Padoue (Ángelo, tiranu de Padua) de [[Victor Hugo|Victor Hugo.]]. Yá Saverio Mercadante compunxera una ópera sobre esti drama, titulada ''Il giuramento'' (1837).
 
Foi estrenada en La Scala de [[Milán]], el 8 d'abril de 1876, dirixida por Franco Faccio, el más célebre direutor d'orquesta italianu d'aquellos años. Ponchielli, mientres les pruebes, declaróse bien satisfechu polos intérpretessobremanera del baxu Maini y del tenor español Julián Gayarre, quien estrenó'l papel de Enzo, previendo l'ésitu d'esti postreru na romanza del segundu actu ''Cielu y mar''!.
 
Ponchielli retocó dempués la ópera y representóse con cambeos nel Teatru Rossini de [[Venecia]], el [[18 d'ochobre|18 d'ochobre.]]. Pal estrenu en [[Roma]] (Teatru Apollo, [[24 de xineru]] de [[1877]], fixo nuevos cambeos. Con estos cambeos (nuevu cambéu del final del Actu I, fixo de nuevu la primer parte del dueto ente Enzo y Laura y del ''finalino'' del Actu II, nueva sustitución de l'aria de Alvise, eliminación de la romanza de Laura y la so sustitución con un dueto ente home y muyer al empiezu del Actu III), la ópera debutó na que se considera la so forma definitiva nel Politeama [[Xénova|xenovés]] el [[27 de payares]] de [[1879]] y volvió a La Scala cuatro #año dempués del estrenu, el [[12 de febreru]] de [[1880]], recoyendo un auténticu trunfu.
 
En 1883 #estrenar nel Metropolitan Opera con Christina Nilsson y en 1908 mientres la temporada inaugural del Teatru Colón (Buenos Aires). Envalórase que la versión definitiva ye la que s'estrenó en [[Xénova]] en [[1879]].
Llinia 156:
'''Cuadru''' II. ''Gran salón del palaciu.''
 
Equí oise una pieza bien conocida d'esta ópera, el [[ballet]] ''DanciaDanza de les hores.'' Pa salvar a Enzo, Gioconda promete a Barnaba apurrise a él.
; Actu IV. La canal Orfano.
''Palaciu en ruines onde vivi Gioconda.''