Diferencies ente revisiones de «Jawaharlal Nehru»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correición de topónimos (cartafueyu)
Llinia 115:
En 1953, ordenó la detención del Kashmiri políticu Sheikh Abdullah , a quien sofitara primeramente y que yera sospechosu d'allugar ambiciones separatistes; Bakshi Ghulam Mohammad reemplazar.
 
En 1954 robló con China Nehru los Cinco Principios de Coesistencia Pacífica, conocida na India como'l Panchsheel (en sánscritu, panch: cinco, sheel: virtúes), un conxuntu de principios que tienen de rexir les relaciones ente los dos estaos. La so primer codificación formal en forma de tratáu o "Alcuerdu,robláu en PequínBeixín el 29 d'abril de 1954, -con truecu de notes-, sobre'l comerciu y les relaciones ente'l Tíbet (Rexón de China) y l'India" por China y l'India, en que'l so preámbulu apaecíen dichos enunciaos. Les negociaciones tuvieron llugar en Delhi dend'avientu 1953 a abril 1954 ente la Delegación del Gobiernu de China y de la Delegación del Gobiernu de la India sobre les relaciones ente los dos países con al respeutive de los territorios en disputa de Aksai Chin y el sur del Tíbet. El tratáu foi ignoráu na década de 1960, pero na década de 1970, los Cinco Principios, de nuevu, consideráronse importantes nes relaciones ente China y l'India y tamién como normes de les relaciones ente los Estaos y fueron ámpliamente reconocíos y aceptaos en tola rexón mientres la presidencia de Indira Gandhi y mientres los trés años del Partíu Janata (1977-1980).
 
En 1956 Nehru criticara la invasión conxunta de la Canal de Suez polos británicu, franceses ya israelinos. El papel de Nehru, tantu como'l primer ministru indiu y líder del Movimientu de Países Ensin Alliniar foi significativa, trató de ser imparcial ente los dos partes, de la que denunció Edén y los co-patrocinadores de l'agresión con fuerza. Tenía un poderosu aliáu nel presidente d'EE.XX. Dwight Eisenhower que, anque d'una manera silenciosa al públicu, llegó al estremu d'utilizar la influencia d'Estaos Xuníos nel FMI por que Gran Bretaña y Francia abandosen. L'episodiu alzó considerablemente'l prestíu de Nehru y l'India, ente les naciones del tercer mundu. Mientres la crisis de Suez, la mano derecha de Nehru, Menon, intentó persuadir a un recalcitrante Gamal Nasser a un compromisu con Occidente, y foi clave nel movimientu de les potencies occidentales escontra la conciencia de que Nasser podría resultar dispuestu a vencer.