Diferencies ente revisiones de «Mascota de los Xuegos Olímpicos»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Correición de topónimos (cartafueyu)
Llinia 9:
* Méxicu 1968. ''Palombu de la paz'', un [[Columbidae|palombu]] bien representativu de la dómina, simbolizaba ''la'' ''[[paz]]'' ''ente les'' ''naciones del mundu''.Tamién s'atribúi como mascota la figura d'un tronu-xaguar de color coloráu y llurdios de color verde-jade que tien una cinta amarrada al pescuezu con un pin de los los cinco aníos ataos a ella.
* Múnich 1972. ''Waldi'', un [[Canis lupus familiaris|perru]] dachshund bien representativu de [[Estáu Llibre de Baviera|Baviera.]] Representaba la resistencia, tenacidá y axilidá de los atletes.
* Montreal 1976. ''Amik'', un castor, unu de los animales símbolos del [[Canadá|Canadá.]]. El so nome provien de la llingua algonquina.
* Moscú 1980. ''Misha'', un [[Ursidae|osu]], diseñáu pol dibuxante de llibros infantiles Víctor Chizikov. Foi, ensin dulda, una de les mascotes más populares de la hestoria.
* Los Angeles 1984. ''Sam'', una [[Águila|águila calva]], símbolu nacional de los [[Estaos Xuníos d'América|Estaos Xuníos.]] Foi diseñáu por Robert Moore y [[The Walt Disney Company|Disney]].
Llinia 17:
* Sydney 2000. Pa celebrar estos Xuegos fueron creaos trés animales: ''Olly'', una cucaburra, que'l so nome provenía de Olimpíada; ''Sid'' yera un ornitorrincu que provenía de la palabra Sydney; y ''Millie'', la equidna, que'l so nome representaba'l [[Mileniu III|nuevu mileniu.]] Tamién se creó una ''mascota non-oficial'' que se fixo abondo popular por cuenta de un programa de televisión: ''Fatso'', el wombat.
* Atenes 2004. ''Athenà'' y ''Phèvos'' yeren dos neños inspiraos en dos moñecos de l'antigua Grecia. Los sos nomes proveníen de los dioses [[Atenea]], protectora de la ciudá, y Febo, dios de les artes y el deporte.
* [[Xuegos Olímpicos de PequínBeixín 2008|PequínBeixín 2008.]] ''Beibei'', un pexe azul; ''Jingjing'', un panda; ''Huanhuan'', una antorcha colorada; ''Yingying'', un antílope tibetanu; y ''Nini'', una golondrina verde. Los sos nomes de dos sílabas repitíes faen referencia a los apellativos cariñosos colos que se suel tratar a los neños en chinu. Xuntos conformen la frase ''Beijing huanying nin'', que significa 'PequínBeixín te da la bienvenida'. El grupu de los cinco mascotes llámense ''Fuwa''.
* Londres 2012. ''Wenlock y Mandeville'', pa les olimpiaes y les paraolimpiadas respeutivamente. Wenlock ye un moñecu de metal con llinies naranxes y Mandeville ye tamién de metal pero con llinies azules y fucsies. Caminen sobre un arcoiris, y según la hestoria que cunta'l filme "Out of a rainbow" (escritu por Michael Morpurgo) fueron creaos por unu de #el constructores del estadiu olímpicu que al xubilase decide fae-yos unos moñecos a los sos nietos, el cantar ta interpretada por Carrie y Tom Fletcher.
* Ríu 2016. ''Vinicius'', un animal y ''Tom'', un vexetal, pa les olimpiaes y les paraolimpiadas respeutivamente. Fueron revelaos los sos nomes el 15 d'avientu.