Diferencies ente revisiones de «Carrera a cuerpu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 11:
 
=== Impulso ===
La fase de sofitu pasa rápido a la d'impulsu. La rodía de la pierna impulsora estiéndese, según el correspondiente cadril; de tal manera que les dedes caltienen contautu col suelu al momentu que dicha pierna queda detrás del cuerpu. El pie emburria tras y embaxo creando un vector de fuerzafuercia diagonal, que nun estilu eficiente de carrera, apunta directamente al centru de gravedá del corredor. Por cuenta de que el vector diagonal tien un componente vertical, la fase d'impulsu tamién aprove soporte contra la gravedá y puede considerase como una estensión de la fase de sofitu. Mientres l'impulsu, tamién puede estendese el pie per mediu de la flexón de los músculos [[sóleo]] y [[ximielgu (músculu)|ximielgu]] de la [[pantorría]]. En dellos estilos de carrera, como les de llarga distancia, los pies abásnense” (caltiénense cerca del suelu), calteniendo los [[todíu|todíos]] más o menos ríxidos mientres l'impulsu. Por cuenta de que la rodía endréchase, anque non dafechu, la mayor parte de la fuerzafuercia del impulsu vien del grupu muscular cuádriceps. N'otros, llógrase fuerzafuercia adicional de les pantorríes, qu'estienden el pie pa un mayor impulsu. Esti movimientu reparar na carrera de velocidá (inglés: “traspinte”; Arxentina, Paraguái: “pique”).
 
=== Recuperación ===
 
Cuando les dedes impulsor pierden contautu col suelu, empieza la fase de recuperación. Mientres ésta, la [[cadril]] se flexiona impulsando rápido la rodía alantre. El movimientu de la parte inferior de la pierna débese muncho más a les fuercesfuercies tresmitíes dende la parte cimera de la mesma qu'a l'acción de los músculos. Al avanzar la rodía, exerz un par de xiru fuerzafuercia de rotación, “[[momentu de fuerzafuercia|torque]]”) sobre la parte inferior de la pierna al traviés de la rodía, faciendo que la pierna muévase sópitamente enriba. L'altor a la que se llevanta la pierna puede controlase a voluntá del corredor, con más o menos fuerzafuercia muscular. Na última etapa de la recuperación, el cadril algama la flexón máxima, depués la pierna endrechar de manera pasiva, la rodía algama'l so mayor [[Estensión (anatomía)|estensión]] (anque non la máxima). Nótese que mientres esta estensión de la pierna y flexón del cadril, precísase que los músculos femorales y [[pómpares]] espurrir rápido. Los músculos al espurrise respuenden contraer por [[actu reflexu]]. La recuperación termina cuando'l pie toca'l suelu, pasando a la fase de sofitu.
 
=== Movimientos de la parte cimera del cuerpu ===
Llinia 100:
== Llendes de velocidá ==
[[File:Usain Bolt, David Alerte 200 m final Berlin 2009.jpg|thumb|Usain Bolt, vistíu en verde y mariellu, mientres la carrera en qu'estableció [[Progresión de la plusmarca mundial de los 100 m llisos masculín|el vixente récor mundial nos 100 metros]]]]
La velocidá máxima cola qu'un ser humanu puede correr vese afeutada por munchos factores, varia enforma en tola población, y ye importante nel atletismu y munchos deportes. L'home más rápidu reconocíu oficialmente ye Usain Bolt, quien ostenta dichu títulu en percorriendo los [[100 metros planos|100 metros]] en tan solo 9.58 s, con una velocidá promediu de 37.57 km/h y una velocidá llende de 44.72km/h, mientres el [[Campeonatu Mundial d'Atletismu de 2009]]. Anque estudios científicos de biomecánica y fuerzafuercia muscular apunten que ye teóricamente posible que'l ser humanu cuerra a una velocidá de 64 km/h.
 
== Referencies ==