Diferencies ente revisiones de «Corte Internacional de Xusticia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"riegla" +"regla"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 6:
Les sos funciones principales son resolver per mediu de sentencies les disputes que-y sometan los Estaos (procedimientu contenciosu) y emitir dictames o opiniones consultives pa dar respuesta a cualquier cuestión xurídica que-y sía plantegada pola [[Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes|Asamblea Xeneral]] o'l [[Conseyu de Seguridá]], o poles axencies especializaes que fueren autorizaes pola Asamblea Xeneral acordies con la [[Carta de les Naciones Xuníes]] (procedimientu consultivu). El [[Estatutu de la Corte Internacional de Xusticia]] forma parte integral de dicha Carta, asitiada nel so capítulu XXV. En virtú del artículu 30 del Estatutu, la Corte adoptó'l 17 d'abril de 2005 un reglamentu por aciu el cual determinóse la manera d'exercer les sos funciones ysobremanera, les sos regles de procedimientu.
 
Los idiomes oficiales de la Corte son el [[Idioma francés|francés]] y el l'[[Idioma inglés|inglés]].
 
== Llexitimación de les partes ==
Llinia 24:
Sicasí, no que concierne a les partes, un xuiciu de la Corte ye venceyante, final y ensin posibilidá d'apelación y, de resultes de la firma de la [[Carta de les Naciones Xuníes]], cada Estáu Miembru de les [[Naciones Xuníes]] comprométese automáticamente a obedecer cualquier sentencia de la Corte Internacional de Xusticia nun asuntu nel cual sía parte. Coles mesmes, la [[Carta de les Naciones Xuníes]] contempla nel so artículu 94 párrafu segundu la posibilidá de los Estaos de recurrir frente a un incumplimientu d'un resolvimientu de la Corte al [[Conseyu de Seguridá]], que tien la potestá de faer encamientos o dictar midíes con cuenta de se cumpla lo fallao per parte de la Corte nel casu particular.
 
Por casu, los [[Estaos Xuníos]] aceptaren primeramente la xurisdicción obligatoria de la Corte dende la so creación en [[1946]] pero retiró la so aceptación tres el xuiciu de [[1984]] que compelió a los Estaos Xuníos a "cesar y abstenese" del "usu illegal de la fuerzafuercia" contra'l gobiernu de [[Nicaragua]]. La Corte afirmó que los Estaos Xuníos atopábense incursos "nuna infracción de la so obligación sol [[Derechu internacional]] consuetudinario d'astención del usu de la fuerzafuercia contra otru Estáu" y foi-y ordenáu pagar compensaciones, anque nunca cumplió la so obligación.
 
Dellos exemplos d'asuntos puestos en considerancia de la Corte Internacional de Xusticia: