Diferencies ente revisiones de «Cíclope»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correición de topónimos (cartafueyu)
m Preferencies llingüístiques
Llinia 2:
[[Archivu:OdysseyPolyphemos.png|thumb|[[Odiseo]] sirve vinu al cíclope [[Polifemo]].]]
 
Na [[mitoloxía griega]], los '''Cíclopes''' (en [[idioma griegu|griegu]] Κύκλωψ ''Kýklops'', plural Κύκλωπες ''Kýklopes'', que vien de κύκλος ''kyklos'', ‘rueda’‘rueda', ‘círculu’‘círculu' y ὤψ ''ops'', ‘[[güeyu]]') yeren los miembros d'una raza de [[Xigante (mitoloxía griega)|xigantes]] con un solu güeyu en metá de la frente. Había dos generaciones de Cíclopes.
 
== Primer xeneración ==
Llinia 8:
Francisci zu Nürnberg (1627-1680), nel qu'apaez un cíclope.]]
 
Los Cíclopes de la primer xeneración yeren fíos d'[[Urano (mitoloxía)|Urano]] y [[Gea]] y conocíos artesanos y constructores. Yeren [[Xigante (mitoloxía griega)|xigantes]] con un solu güeyu en metá de la frente y un temperamentu horrible. Según [[Hesíodo]] yeren fuertes, testarudos, y de «sópites emociones». Col tiempu, los sos nomes aportaron a sinónimu de fuerzafuercia y poder, y usábense pa referise a armes especialmente bien manufacturadas.
 
Fueron trés: [[Brontes]], [[Estéropes]] y [[Arges]] (anque delles fontes camuden a Arges por [[Acmónides]] o [[Piracmón]]). Había tamién otros cuatro llamaos [[Euríalo]], [[Elatreo]], [[Traquio]] y [[Halimedes]], que presumiblemente yeren fíos de los trés primeros.
 
Urano tarrecía la so fuerzafuercia y zarrar nel [[Tártaru (mitoloxía)|Tártaru]]. Más tarde [[Crono]], otru fíu de Urano y Gea, lliberó a los Cíclopes, xuntu colos [[Hecatónquiros]] y los Xigantes. Ayudáronlu a derrocar y capar a Urano, pero Crono volvió encarcelar en Tártaru, onde permanecieron, guardaos por [[Riole]], hasta que [[Zeus]] lliberar. Forxaron rayos por que Zeus usar como arma y ayudáronlu na guerra pa derrocar a Crono y a los otros [[Titanes]] ([[Titanomaquia]]). Los rayos que se convirtieron na arma predilecta de Zeus fueron forxaos polos trés Cíclopes: Arges ponía'l rellumu, Brontes el truenu, y Estéropes el rescamplu.
 
Esta primer xeneración de Cíclopes tamién creó un [[tridente]] que producía terremotos pa [[Poseidón]], l'arcu y les fleches de [[Artumisa]], y el cascu d'invisibilidá que [[Hades]] dio-y a [[Perséu]] na so busca pa matar a [[Aguamala (mitoloxía)|Aguamala]]. Ayudaron a [[Hefesto]] y dizse que construyeron el primer altar, según les muralles y fortificaciones de [[Tirinto]] y [[Micenas]] nel [[Peloponeso]], ente otres. Los ruios que surdíen del corazón de los [[volcán|volcanes]] atribuyir a les sos operaciones.
Llinia 25:
 
== Muralles «ciclópeas» ==
Tres la Edá Escura» los helenos vieron con plasmu los enormes bloques pulíos, llamaos [[Construcción ciclópea|estructures ciclópeas]], que s'usaren nes edificaciones [[Micenas|micéniques]], en llugares como [[Micenas]] y [[Tirinto]], o en [[Xipre]], y llegaron a la conclusión de que namái los Cíclopes axuntaben l'habilidá y fuerzafuercia necesariu pa construyir de forma tan monumental.
 
== Esplicación arqueolóxica ==