Diferencies ente revisiones de «El Líbanu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"supon" +"supón"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 15:
El Líbanu, herederu de Fenicia y crisol históricu de comunidaes cristianes y musulmanes, foi ocupáu pol Imperiu otomanu nel sieglu XVI. La muerte de 12000 cristianos na guerra ente éstos y los druzos en 1860 provocó'l desembarco de tropes franceses pa protexer a los cristianos maronites. Tres la derrota turca na Primer Guerra Mundial, el protectoráu de Francia enllargar hasta 1943, añu en que'l país constituyóse como Estáu (magar proclamara la so independencia'l 26 de payares de 1941, pero ésta nun foi reconocida hasta dos años más tarde). En 1946 les tropes franceses abandonaron El Líbanu.
 
En 1958 españó la guerra civil ente musulmanes pan-arabista influyíos pol Presidente Nasser d'Exiptu y fuercesfuercies del Gobiernu libanés del cristianu Camille Chamoun, a que'l so requerimientu desembarcaron tropes norteamericanes en Beirut.
 
En 1970 la OLP instalar en Beirut, espulsada de Xordania, y amontó los ataques sobre Israel dende'l sur d'El Líbanu.
 
En 1975 empezó la guerra civil libanesa ente les comunidaes cristiana maronita y musulmana, al atacar fuercesfuercies falanxistes cristianes a les guerrilles palestines de la OLP. En 1976, tres la medría de les matances (de palestinos per parte de fuercesfuercies cristianes en Karantina y Tel el-Za'arreyar, y de cristianos per parte de fuercesfuercies palestines en Damour), l'exércitu siriu, convidáu pol presidente libanés Suleiman Franjieh, ocupó tol país salvu l'estremu sur. L'exércitu israelín ocupó'l sur d'El Líbanu en 1978 como respuesta a la muerte de civiles israelinos por ataques de la OLP. El mesmu añu les Naciones Xuníes unviaron una fuerzafuercia multinacional, la (FINUL), al sur d'El Líbanu; l'exércitu siriu bombardeó el sector cristianu de Beirut (Beirut Este). En 1980 y 1981 amontáronse los choques ente les fuercesfuercies israelines, milicies libaneses sofitaes por Israel y la OLP nel sur del país.
 
En 1982 Israel invadió'l sur d'El Líbanu cola sida d'espulsar les guerrilles de la OLP, dirixíes por Yaser Arafat, atacando a les fuercesfuercies siries nel valle de la Bekaa y asediando el sector musulmán de Beirut (Beirut Oeste); fuercesfuercies norteamericanes, franceses ya italianes fueron aparcaes na capital p'ayudar na evacuación d'unos 11000 miembros de la OLP; tres la salida de les tropes internacionales de Beirut, l'exércitu israelín ocupó'l sector musulmán de la ciudá (Beirut Oeste) y los israelinos dexaron la entrada de fuercesfuercies falanxistes cristianes que cometieron les masacres de los campos de refuxaos palestinos de Sabra y Chatila (Beirut), lo que fuerzafuercia la retirada israelina de Beirut Oeste y la vuelta de les fuercesfuercies estauxunidenses, franceses ya italianes. En mayu de 1983, Israel y El Líbanu algamaron un alcuerdu pa retirar les tropes israelines. Finalmente, en mayu de 2000, Israel retiró por decisión unillateral toles sos tropes del sur d'El Líbanu confiando que FINUL evitaría futuros ataques de Hezbolá contra'l so territoriu.
 
El gobiernu libanés nun llogró faer cumplir el resolvimientu 1559 de Conseyu de Seguridá de la ONX qu'obligaba a desarmar a les milicies armaes libaneses y tomar el control de la so frontera sur, controlada por Hezbolá pa protexer la frontera con Israel. En xunetu de 2006, tres una incursión fronteriza de Hezbolá en territoriu israelín que se saldó cola muerte d'ocho soldaos israelinos y la captura de dos, produzse la crisis israelo-llibanesa de 2006 col bombardéu de gran parte de la infraestructura del país destruyendo gran parte d'ella y una respuesta armada de Hezbolá con armes provistes per Irán y Siria sobre les ciudaes del norte d'Israel, dexando patente una vegada más la inxerencia de fuercesfuercies militares estranxeres nos asuntos internos libaneses.
 
Citando datos del gobiernu libanés, el día 6 d'agostu, ACNUR informó de que 550.000 movíos fueron acoyíos por families, 130.000 atopar n'abelugos improvisaos, y cerca de 200.000 cruciaron la frontera con Siria. [1] Tamién impera una grave crisis económica. N'agostu un resolvimientu de la ONX decide amontar la fuerzafuercia multinacional UNIFIL y llégase a un alcuerdu de cese de violencia cola economía ya infraestructures destruyíes y unos 1271 muertos libaneses.
 
== Política ==
Llinia 59:
=== Industria ===
El Líbanu escarez de les materies primeres naturales y depende de los países árabes pa llograr petroleu y l'establecimientu d'industries granibles rentables, polo que'l focu de la fabricación d'El Líbanu y la reinstalación de los productos importaos.
En 2004 el sector industrial foi del 26% de la fuerzafuercia de trabayu y contribuyó al 21% del PIB.<ref>http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=ye&sl=autu&tl=ye&o=http://www.state.gov/r/pa/ei/bgn/35833.htm&rurl=translate.google.com&usg=ALkJrhgrPJM88C8A_9kjWWrXaMdENxpN4Q. Traducir</ref> De les industries más importantes: la industria d'alimentos, testiles, productos químicos, cementu, productos de madera, metal, xoyería, refino de petroleu, y hai otros recursos naturales como la piedra caliar y mineral de fierro y sal. Del personaxe más importante: paya d'Industria, alfarería, cerámica, vidriu sopláu, cobre, industria testil y de madera Almrbban, cuchiellos y fundición de campanes y adornos de plata y un xabón lliteral y bordaos.
 
=== Servicios ===
La mayoría de los sectores económicos más importantes d'El Líbanu son del sector de servicios y en determinaos sectores del turismu y los bancos. El so réxime capitalista y la llei de secretu bancariu nel llugar atraxo'l capital de munchos. Y la naturaleza de les atracciones del país y les actividaes turísticu y cultural convertir nun imán pa los turistes y de destín especial pa los turistes dende'l Golfu Arábigu, inclusive mientres les crisis. 65% de la fuerzafuercia llaboral trabaya nel sector de servicios, esti sector contribúi al 67,3% del PIB.
Afeutáu a la economía libanesa, duramente afeutaos pola guerra civil que terminó en 1990. La economía ameyoró rápido, nel añu 2006, rexistró activos de los bancos más de 75 mil millones<ref>http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=ye&sl=autu&tl=ye&o=http://www.audi.com.lb/geteconomy/quarterly/lebanon.pdf&rurl=translate.google.com&usg=ALkJrhgSveEfwDWtcVX1_idOLbpuvaes7w. Traducir</ref> tamién rexistró aumentu de turistes al 49,3% en comparanza con 2005, algamando'l valor d'invertir nel mercáu hasta'l 10,9%, pero l'ataque del añu xunetu de 2006 destruyó la economía d'El Líbanu sobremanera'l sector del turismu [78], pero que'l turismu volvió a niveles altos dende'l branu de 2007.