Diferencies ente revisiones de «El llagu de los cisnes»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"xelo" +"xelu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 64:
 
Les noticies d'esti cambéu llueu llegaron a Chaikovski que s'enoxar enforma, afirmando que, si'l ballet ye bonu o malu, él solo va ser responsable de la so música. Depués aceptó escribir un nuevu'' pas de deux'' pa la baillarina, pero llueu surdió un problema: Sobeshchánskaya nun tenía reserves tocantes a interpretar un ''pas'' cola nueva música de Chaikovski, pero quería caltener la coreografía de Petipa, y nun tenía nengún deséu de viaxar a San Petersburgo de nuevu por que'l Maestru de ballet iguara un nuevu ''pas'' pa ella. A la lluz d'esto, Chaikovski aceptó componer un ''pas'' que se correspondería cola música de Minkus hasta tal puntu que nin siquier riquiría que la baillarina ensayar. Sobeshchánskaya taba tan satisfecha cola nueva versión de Chaikovski de la música de Minkus que-y pidió que compunxera pa ella una variación adicional, lo cual fixo.<ref name="Wiley58" />
Hasta 1953 creíase qu'esti ''pas de deux'' habíase perdíu. Pero por fuerzafuercia afayóse un ''[[Répétiteur|repetiteur]]'' nos archivos del Teatru Bolshói de Moscú. Taba ente les [[música orquestal|partes orquestales]] utilizaes na recuperación de ''[[El corsariu]]'' de [[Aleksandr Gorsky]], qu'incluyera la pieza na so versión de ''El corsariu'' de 1912.
En 1960 [[George Balanchine]] coreografió un ''pas de deux'' con esta música pa la baillarina [[Violette Verdy]] y el baillarín [[Conrad Ludlow]] sol títulu ''[[Pas de deux de Chaikovski]]'', qu'entá ye conocíu ya interprétase anguaño.<ref>[http://www.nycballet.com/ballets/t/tsChaikovski-pas-de-deux.aspx «Tchaikovsky Pas de Deux»] en ''Nycballet.com''. Consultáu'l 06-12-2013.</ref>
 
==== Producciones ente 1879 y 1894 ====
[[Julius Reisinger]] dexó Moscú en 1879 y el so socesor como coreógrafu foi Joseph Peter Hansen, que fixo considerables esfuerzosesfuercios dende principios de la década de 1870 y mientres la década de 1880 pa rescatar ''El llagu de los cisnes''. El 13 de xineru de 1880 presentó un nuevu montaxe cola estudiante de la [[Academia estatal de coreografía de Moscú|Escuela Imperial del Ballet de Moscú]] Evdokía Kalmykova nel papel de Odette / Odile y Alfred Bekefi nel de Sigfrido. Tuvo una acoyida bastante meyor que l'orixinal, anque nun aportar# a un gran ésitu.
El 28 d'ochobre de 1882 Hansen presentó otra versión d'esti ballet de nuevu con Kalmykova como Odette/Odile. Pa la escena del baille iguó un ''Grand pas'' tituláu ''La cosmopolitana'', que foi tomáu de la seición europea del ''Gran pas d'action'' conocíu como ''L'alegoría de los continentes'' a partir de 1875 el ballet ''[[Los bandíos (ballet)|Los bandíos]]'' montáu por Petipa con música de [[Leon Minkus]]. La versión de Hansen de ''El llagu de los cisnes'' foi representada namái cuatro veces, siendo la so representación final el 2 de xineru de 1883 y llueu el ballet esaniciar del repertoriu.
 
Llinia 81:
 
La virtuosa italiana [[Pierina Legnani]] interpretó a Odette/Odile. Ella debutara n'avientu de 1893 col Ballet Imperial en ''[[Cenicienta (Fitinhof-Schell)|Cenicienta]]'', coreografiado por Petipa, Ivanov y [[Enrico Cecchetti]] cola música de [[Boris Fitinhof-Schell]]. Amosó la so técnica fenomenal rematando la so variación de la escena final mientres el ''grand pas'' con trenta y dos ''[[fouettés en tournant]]'', que yera'l máximu naquel momentu. El públicu glayó esllumáu demandando un bis y la baillarina repitió la so variación esta vegada realizando ventiocho ''fouettés en tournant''.
Sicasí, la muerte de zar [[Alejandro III de Rusia]] el 1 de payares 1894 y el periodu de llutu oficial subsiguiente punxo fin a tolos espectáculos y ensayos de ballet mientres dalgún tiempu. Arriendes d'ello, tolos esfuerzosesfuercios concentrar na pre-producción del regresu de ''El llagu de los cisnes''. Ivanov y Petipa decidieron collaborar en para esti montaxe, encargándose Ivanov del segundu y cuartu actos, ente que Petipa montaría'l primeru y el terceru.
Pidir al hermanu menor de Chaikovski, Modest, que fixera los cambeos necesarios nel llibretu del ballet, siendo'l más destacáu de la so revisión el final de ballet. En llugar de los amantes a cencielles afogárense pola mano del malváu Rothbart como nel orixinal de 1877, Odette suicídase afogándose y Sigfrido escoyer morrer tamién en llugar de vivir ensin ella. Rápido los espíritos de los amantes realcontrar nuna apoteosis. Coles mesmes el ballet paso de tener cuatro acto a trés, el segundu actu convertir na segunda escena de primer actu.