Diferencies ente revisiones de «Embrague»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 17:
* <math> M </math> = par motor
* <math> r </math> = radio de la muñequilla del [[cigoñal]]
* <math> F </math> = fuerzafuercia medio de la [[biela]] sobre la muñequilla
* <math> n </math>= revoluciones per minutu del motor (rpm)
* <math> \omega </math> = velocidad angular = <math> 2\pi n/60 </math>
 
Según la cual, na tresmisión de fuerzafuercia por aciu xiru (la definición mesma de [[momentu de fuerzafuercia]] o par) tou amenorgamientu de la velocidá de xiru (RPM) implica un aumentu de par na mesma proporción. Esta ye la razón de ser de les desmultiplicaciones de la caxa de cambéu y del grupu, amenorgar la velocidá de xiru pa ganar par.
[[Archivu:Clutchdisc.jpg|thumb|Discu de embrague.]]
 
Por tantu una amenorgamientu a la metá del réxime del primariu con respectu al del motor, implica un aumentu al doble del par tresmitíu al primariu, calteniéndose'l productu, esto ye la potencia, ensin tener cuenta les perdes por calor debíes a la esfregadura.
 
Esto entiéndese fácilmente si imaxínase intentando xubir una cuesta bien pronunciada, hasta'l puntu de faer "patinar" el embrague mientres un periodu enllargáu: d'esta manera llógrase'l par que'l motor nun puede dar, por aciu amenorgamientu del so réxime al entrar la fuerzafuercia al cambéu.
 
Coles mesmes, dexa moderar los choques mecánicos evitando, por casu, que'l motor deténgase o que los componentes de los sistemes romper pola brusquedá que se produz ente la [[inercia]] d'un componente que s'atopa en reposu y la potencia instantánea tresmitida pol otru. Y funciona por un accionamiento d'una palanca.
Llinia 54:
* Los muelles del mecanismu (nesti casu de diafragma), '''5''' sofiten nel [[cojinete]] o "collarín" '''7'''.
 
Cuando'l mandu hidráulicu (o por cable) del conductor ye activáu pol conductor, la palanca mueve al cojinete, que emburria a la diafragma, qu'articula sobre los sofitos '''9''' que de la mesma tán fixos a la cubierta o tapa '''8''' , dexando entós de faer fuerzafuercia colo que'l discu de resfregón yá nun sofita sobre'l volante. El primariu '''6''' queda llibre, nun recibe par del motor, podemos camudar de marcha con suavidá. De la mesma, si salimos dende paráu, vamos acoplar el discu de resfregón col pedal tantu más progresivamente cuanto más medría de par precisemos nel primariu . Por casu nuna cuesta bien pronunciada, vamos faer lo que se llama " &nbsp;faer patinar el embrague&nbsp;».
 
<LI>1. Cigoñal (o otra exa conductora); <LI>2. Volante; <LI>3. Discu de resfregón; <LI>4. Platu de presión; <LI>5. Muelle o resorte de diafragma; <LI>6. Exa primaria o conducíu; <LI>7. cojinete d'emburrie; <LI>8. cubierta o tapa; <LI>9. Aníos de sofitu; <LI>10. Torniellos de fixación; <LI>11. Aníos.
Llinia 69:
== Característiques técniques ==
 
El par que puede tresmitir un embrague depende del material de resfregón del discu, de la área de les superficies en contautu, del diámetru del discu y de la fuerzafuercia del o los muelle(s).
 
Hai casos en que'l mecanismu del embrague sustituyir por un [[convertidor de par]] hidráulicu. Ye'l sistema de la [[Tresmisión automática]].