Diferencies ente revisiones de «Emiliano Figueroa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
Llinia 29:
==Biografía==
=== Primeros años de vida ===
Hijo de Francisco de Paula Figueroa Llabráivos y de Rosalía Larraín Echeverría,<ref name=icarito>{{cita web|autor=[[Icarito]]|url=http://www.icarito.cl/mediu/articulo/0,0,38035857__186599132__1,00.html|títulu=Gobierno d'Emiliano Figueroa Larraín (1925-1927).|urlarchivo=https://web.archive.org/web/20090828014503/http://www.icarito.cl/mediu/articulo/0,0,38035857__186599132__1,00.html|fechaarchivo=28 d'agostu de 2009}}</ref> y bisnietu del teniente coronel español [[Tomás de Figueroa]], protagonista del llamáu [[motín de Figueroa]] contra la Primer Xunta de Gobiernu.<ref>[http://nuestrochile.jimdo.com/historia-de-chile/presidentes-2/ Presidentes 2 - Nuesu Chile - Historia de Chile]</ref> Cursó los sos estudios nel [[Colegio San Ignacio]], el l'[[Institutu Nacional General José Miguel Carrera|Instituto Nacional]] y na [[Universidá de Chile]], onde se graduó d'abogáu en [[1889]].
 
=== Entamos na política ===
Llinia 41:
Al so regresu a Chile, foi nomáu conservador de Bienes Raíz, mientres la presidencia de [[Juan Luis Sanfuentes]]. Como tal, integró'l Tribunal d'Honor que decidió alrodiu de la [[Eleición presidencial de Chile de 1920|eleición presidencial de 1920]], la postrera sol sistema d'eleutores na que [[Arturo Alessandri Palma]] venció por un estrechu resultancia al candidatu Luis Barros Borgoño.
 
El 1 d'ochobre de 1925, tres un periodu de fonda tensión ente l'entós ministru de Guerra, Carlos Ibañez del Campu (quién encabezó la revolución qu'en 1924 dexaría un cambéu constitucional), y el presidente Alessandri, esti postreru arrenunció y trespasó-y el mandu al so acabante nomar ministru del Interior, Luis Barros Borgoño. Darréu empezó'l procesu previu a unes tirantes eleiciones presidenciales, que teníen como únicu pre candidatu a Ibañez del Campu, quien yera refugáu por completu polos partíos políticos, a pesar de la so innegable aceptación popular; él, al ver la situación, y p'evitar conflictos mayores, ufierta a los partíos políticos una alternativa, que la totalidá de los partíos políticos postularen un candidatu únicu, entós ellí él tornaría la so candidatura. Empezó asina la busca d'un postulante de consensu que tuviera'l beneplácito de los partíos políticos y les FuercesFuercies Armaes. Foi según alzóse como'l candidatu d'unidá pa la Presidencia de la República a Emiliano Figueroa.
 
El 24 d'ochobre de 1925, trunfó nes [[Eleición presidencial de Chile de 1925|eleiciones presidenciales]] col sofitu de lliberales, conservadores, radicales y democráticos, llogrando más d'un 70% de los votos. El so contendor foi [[José Santos Salas]], candidatura que se presupon impulsada por Ibáñez del Campu pa poder ver la clase de sofitu qu'axuntaben los partíos políticos; ello foi sofitáu, de la mesma, pola [[Unión Social Republicana d'Asalariaos de Chile]], amás de movimientos obreros y sindicales y coleutividaes d'esquierda.
Llinia 55:
Reemplazó al diputáu [[Juan José Valenzuela]] miembru de la comisión d'Industria de la Cámara de Diputaos nel añu 1907, tres el fallecimientu d'este. La asignación del reemplazu foi por ser dambos del mesmu partíu.
 
El so mandatu consideráu una de les etapes más maneres de la Hestoria de Chile, viose afeutáu por una crisis económica, causada pol galopante deterioru del [[salitre]] y pola intervención vultable de les fuercesfuercies armaes y del so ministru [[Carlos Ibáñez]], en marxe a la constitución, opacando el so gobiernu.
 
Les poques obres de Figueroa, la mayoría plantegaes por Ibáñez o por comisiones ayenes, fueron la creación de diversos cargos públicos, p'apilar el deterioru nel [[Norte Grande]], l'entamu de la ellaboración del [[El Códigu del Trabayu de Chile de 1931|Códigu del Trabayu de Chile]], y la [[Contraloría Xeneral de la República]]