Diferencies ente revisiones de «Fluyíu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"afigura" +"plasma"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 1:
[[Archivu:Viscosity.gif|thumb|200px|Na animación, el fluyíu de baxo ye más [[mafa|mafosu]] que'l de riba, eso trai que al cayer un oxetu sobre él tengan comportamientu cualitativamente distintos.]]
Denominar '''fluyíu''' a un tipu de [[mediu continuu]] formáu por dalguna sustanza ente que les sos molécules namái hai una fuerzafuercia d'atracción débil. La propiedá definitoria ye que los fluyíos pueden camudar de forma ensin qu'apaezan nel so senu fuercesfuercies restitutivas tendentes a recuperar la forma "orixinal" (lo cual constitúi la principal diferencia con un [[Mecánica de sólidos deformables|sólidu deformable]], onde sigo hai fuercesfuercies restitutivas).
 
Un fluyíu ye un conxuntu de partícules que se caltienen xuníes ente si por fuercesfuercies cohesives débiles y les parés d'un [[recipiente]]; el términu engloba a los líquidos y los gases.
Nel cambéu de forma d'un fluyíu la posición que tomen les sos molécules varia, ante una fuerzafuercia aplicao sobre ellos, pos xustamente flúin. Los líquidos tomen la forma del recipiente que los agospia, calteniendo'l so propiu volume, ente que los gases escarecen tantu de volume como de forma propies. Les molécules non cohesionadas esmucir nos líquidos y muévense con llibertá nos gases. Los fluyíos tán conformaos polos líquidos y los gases, siendo los segundos muncho menos mafosos (casi fluyíos ideales).
 
== Característiques ==
Llinia 9:
* '''[[Compresibilidad]]'''. Tolos fluyíos son [[compresibilidad|compresibles]] en ciertu grau. Sicasí, los líquidos son altamente incompresibles a diferencia de los gases que son altamente compresibles. Sicasí, la compresibilidad nun estrema a los fluyíos de los sólidos, una y bones la compresibilidad de los sólidos ye similar a la de los líquidos.
* '''[[Mafa]]''', anque la mafa nos gases ye enforma menor que nos líquidos. La mafa fai que la velocidá de deformación puede aumentar les tensiones nel senu del mediu continuu. Esta propiedá avera a los fluyíos mafosos a los [[viscoelasticidad|sólidos viscoelásticos]].
* '''Distancia Molecular Grande''': Esta ye una de les característiques de los fluyíos na cual les sos molécules atópense dixebraes a una gran distancia en comparanza colos sólidos y esto déxa-y camudar bien fácilmente la so velocidá por cuenta de fuercesfuercies esternes y facilita la so compresión.
* '''[[FuercesFuercies de Van der Waals]]''': Esta fuerzafuercia foi afayada pol físicu holandés Johannes Van der Waals, el físicu atopó la importancia de considerar el volume de les molécules y les fuercesfuercies intermoleculares y na distribución de cargues positives y negatives nes molécules estableciendo la relación ente presión, volume, y temperatura de los fluyíos.
* '''[[sólidos deformables|Ausencia de memoria de forma]]''', esto ye, tomen la forma del recipiente que lu contenga, ensin qu'esistan fuercesfuercies de recuperación elástica como nos sólidos. Por cuenta de la so separación molecular los fluyíos nun tener una forma definida por tantu non puede calculase el so volume o densidá a güeyu, pa esto introduz el fluyíu nun recipiente nel cual toma la so forma y asina podemos calcular el so volume y densidá, esto facilita'l so estudiu. Esta última propiedá ye la qu'estrema más claramente a fluyíos (líquidos y gases) de [[sólidos deformables]].
 
Pal estudiu de los fluyíos ye indispensable referinos a la mecánica de fluyíos que ye la ciencia qu'estudia los movimientos de los fluyíos y una caña de la mecánica de medios continuos.
Llinia 57:
=== Descripción matemática ===
{{ap|Mecánica de fluyíos}}
Magar les molécules que formen los fluyíos pueden camudar la so posición relativa y son elementos discretos y xebrables unos d'otros. La manera d'estudialos y predicir el so comportamientu la mayor parte de situaciones ye tratalos como un [[mediu continuu]]. D'esta forma, les variables d'estáu del material, tales como la [[presión]], la [[densidá]] y la [[velocidá]] van poder ser consideraes como [[función continua|funciones continues]] del espaciu y del tiempu, conduciendo naturalmente a la descripción de los fluyíos como un conxuntu de campos vectoriales y esguilares, que coevolucionan a midida que una masa de fluyíu se deplaza como un tou o camuda de forma. Les [[ecuación de movimiento|ecuaciones de movimientu]] que describen el comportamientu macroscópico d'un fluyíos so diverses condiciones esteriores son ecuaciones diferenciales qu'arreyen les derivaes de distintes magnitúes (esguilares o vectoriales) al respective de les coordenaes. La ecuación que rellaciona les fuercesfuercies sobre un fluyíu col llamáu [[tensor tensión]] que representa les fuercesfuercies ente distintes molécules ye común a la de los sólidos deformables:
{{ecuación|
:<math>
Llinia 67:
</math>
|*|left}}
Equí <math>\sigma_{ij}</math> representen les componentes del tensor de tensiones, ente que les <math>b_i</math> representen les componentes de les [[densidá de fuerzafuercia|fuercesfuercies volumétricas]] y <math>v_i</math> son les componentes del campu de velocidaes.
 
La diferencia ente un fluyíu y un [[sólidu deformable]] ye que nun fluyíu dichu tensor tensión nun depende de la deformación absoluta sinón como muncho de la [[velocidá de deformación]]. Asina pa un fluyíu newtoniano la ecuación constitutiva que da'l tensor tensión en términos del tensor velocidá de deformación ye: