Diferencies ente revisiones de «Fátima az-Zahra»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 71:
{{cita|''"... tradiciones aldericando la so participación nos acontecimientos que tuvieron llugar dempués de la muerte del Profeta paecen contener daqué de verdá a pesar de los sos prexuicios partidistes. Esto debe al fechu de que los sunitas nun fueron capaces de suprimir por completu lo que yera tan obviamente perxudicial pa la reconstrucción de la hestoria relixosa: esto ye, que Fátima engarrar con Abu Bakr sobre'l prindo del califatu y les propiedaes del Profeta, que nunca-y perdonó poles sos acciones y que la so muerte caltúvose de callao mientres dalgún tiempu, probablemente por cuenta de pidimientu d'ella, col fin d'evitar que Abu Bakr presidiera los sos exequias. Lo irónico ye qu'esta pequeña ventana nel personaxe de Fátima s'embrivió o ignoró polos sunitas y encher y esaxera polos chiítas"''.}}
 
El historiadores chiítas afirmen que Umar ordenó a Alí y los sos homes que salieren de la casa y xuraren llealtá a Abu Bakr. Como nun lo fixeron, Umar aprució pola fuerzafuercia na casa de Fátima, de manera que esta quedó entartallada ente la puerta y la paré, provocándo-y el frayatu de delles costielles y l'albuertu del so fíu [[Múhsin]].
 
Otra versión chiíta de los fechos afirma que Umar unvió una fuerzafuercia empobinao pol so mozu esclavu [[Qufund]]a la casa de Fátima, pa ordenar que salieren d'ella y fueren a la mezquita a xurar llealtá a Abu Bakr. Al llegar a la casa, Qufundi pidió permisu pa entrar, pero Alí refugar, asina que esti volvió escontra onde taben Umar y Abu Bakr y estos obligar a volver y a entrar na casa por forzar si yera necesariu. Qufund y los sos homes tornaron a la casa de Fátima, y esta vegada Fátima negó-yos la entrada, de manera que Qufund tornó al llugar onde taben Umar y Abu Bakr y estos ordenáronlu que quemara la casa.
 
=== Heriedu ===
Llinia 85:
Según la versión suní, ella pasaba'l tiempu llorando y sospirando y nada podía saca-y el dolor. Asina ella fixera les sos xeres domésticu y curiao del so maríu Alí y los sos fíos Hasan y Husein, ella siguía llorando y diciendo: ''"Oh el mio queríu pá ¿a quién dexasti'l to Fátima?'' . Pasó 6 meses d'esta manera hasta que se quedó tan delgada que solo yera piel y güesos.
 
Según la versión [[Chiíta]], Fátima finó por cuenta de les feríes sufiertes cuando Umar aprució pola fuerzafuercia na so casa, prendiéndo-y fueu a la casa y obligando a los sos ocupantes a salir al esterior. Umar afrellar tando ella embarazada y quebró-y la caxa torácica. Esta versión de los fechos rexistrar nel llibru ''"Al-Farook"'' del eruditu [[sufí]] Maulana Shibli. Shibli sostien que Umar non solo asesinó a Fátima, sinó qu'acabó cola vida del so fíu nonato. Según la tradición [[chiíta]], Mahoma apaecióse-y nun suañu ya informólu qu'ella finaría a otru día. Fátima, informó al so maríu Alí sobre la so inminente muerte, y pidió-y que nun se-yos dexara a los opresores (Abu Bakr, Umar al-Jattab y los sos siguidores) participar nos sos exequias.
 
Los [[Chiítas]], especialmente los iraninos, cada añu celebren una ceremonia de 20 díes pa conmemorar l'aniversariu del martiriu de Fátima.