Diferencies ente revisiones de «Guerres macedonies»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Preferencies llingüístiques
Llinia 25:
Por ello, una vegada que llogró poner les coses n'orde nel so país, ellaboró una [[Estratexa militar|estratexa]] pa caltener a los romanos ocupaos mientres él apoderábase nuevamente de [[Antigua Grecia|Grecia]]. Esta estratexa consistía en conquistar los territorios al sur del [[Danubio]] y alcordar trataos d'alianza coles tribus bárbares transdanubianas, col fin de llanzar a éstes contra [[Italia]]. Esta postrera parte nun pudo realizala, pos morrió nel [[179 e.C.|179 e.C. ]]
 
El so fíu y herederu al tronu, [[Perseo de Macedonia|Perseo]], nun siguió la política del so padre, quien vía a los barbaros como pocu más que qu'[[esclavitú na Antigua Grecia|esclavos]]. Al contrariu, Perseo buscó l'alianza y l'amistá de munches [[polis|ciudaes tao]] griegues y reinos helenísticos, llogrando como resultáu que [[Prusias II]] de [[Bitinia]], [[Seleuco IV]] de [[Siria]] (el so suegru), [[Rodas]], [[Bastarnia]], [[Iliria]], [[Etolia]] y otros más fueren los sos amigos. Nos 20 años posteriores a la segunda guerra macedónica, l'odiu escontra Roma en Grecia amontárase notablemente, pos el pesáu xugu que los romanos imponíen indirectamente al traviés de la oligarquía reinante resultara nel empobrecimiento xeneralizáu de la población.
 
Aprovechando esto, Perseo empecipió una política demagóxica, convidando a quien fueren escorríos por política o por deldes a abelugase en [[Reinu de Macedonia|Macedonia]], onde-yos seríen reconocíos los sos derechos y bienes. Pero la resultancia d'ello foi contraproducente, pos les clases posesores, al ver los sos intereses en peligru, volvieron los sos güeyos a Roma col fin de consiguir ayuda pa desfacer de Perseo.
Llinia 33:
Perseo, pela so parte, entá sabiendo que Roma taba oficialmente en guerra con él, pero nun lu había atacáu entá, asumió una postura defensiva, qu'a la fin-y acarretó la ruina. Decidió nun ocupar coles sos tropes los puntos estratéxicos más importantes de Grecia, lo que-y daría una sustancial ventaya inicial, y avagó los romanos a preparar curioso la guerra.
 
Sicasí, non tou yera ventaya pa los [[Antigua Roma|romanos]]. Anque pol so cobarde actitú la mayor parte de los sos amigos y aliaos alloñárense d'él, al empecipiase les operaciones militares ([[171 e.C.|171 e.C. ]]), los macedonios llograron ganar en [[Tesalia]] a la caballería ya infantería llixera romanes. Esto provocó que los antiguos amigos y aliaos xunir a él, pero Perseo, medrosu de la reacción romana, sacupó les sos fuercesfuercies de Grecia y retiróse a Macedonia, arrenunciando a una guerra ofensiva.
 
Mientres los dos años siguientes la guerra foi pasivamente conducida por [[República romana|Roma]] y por [[Reinu de Macedonia|Macedonia]]; sicasí, esta postrera esplegó una gran actividá diplomática que brindó delles resultaos pol resurdimientu de la flota macedonia nel [[mar Exéu]] y pola aparente incapacidá de Roma de dar fin a la guerra. Esto xeneró ente los [[Rodas|rodios]] el deséu d'actuar como intermediarios pa rematar la guerra, yá que el so comerciu taba fuertemente contraíu por causa de ésta. Sicasí, notando'l [[senáu romanu]] l'actitú de los [[Grecia|griegos]] escontra [[Roma]], y viendo el peligru qu'esto representaba, decidió poner fin a la guerra victoriosamente al preciu que fora.