Diferencies ente revisiones de «Henry Kissinger»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correición de topónimos (cartafueyu)
m Preferencies llingüístiques
Llinia 41:
Kissinger recibió la so formación militar básica nel ''Campamentu Croft'' en [[Spartanburg]], [[Carolina del Sur]], onde foi nacionalizado estauxunidense a la so llegada. L'exércitu unviar a estudiar inxeniería nel ''Lafayette Collegede'' en [[Pennsylvania]], pero'l programa foi canceláu y Kissinger foi reasignado a la 84.ª División d'infantería. Ellí fixo amistá con Fritz Kraemer, un oficial ya inmigrante del so natal [[Alemaña]], col qu'estableció una gran amistá, a pesar de la diferencia d'edá, amás de ser quien-y señaló a Kissinger la so gran intelixencia y fluidez col [[Idioma alemán|alemán]], talentos que Kraemer incentivó-y a usar nel so favor y qu'aprovechó pa ensertar al mozu Henry Kissinger na seición de ''Intelixencia Militar de la División'', pa la cual desempeñó la misión d'encargase de les xeres d'intelixencia de más riesgu mientres la [[Batalla de les Ardenas]].
 
Mientres la meyora estauxunidense sobre [[Alemaña]], Kissinger foi de gran utilidá, siendo asignáu a la ''Bekennende'' de la ciudá de'' Krefeld'', por cuenta de la falta de traductores d'alemán nel personal d'Intelixencia de la División. Kissinger basar na so conocencia de la sociedá alemana pa dir destituyendo y sacando a los [[nazis]] de los cargos civiles, según pa salvaguardar a les tropes de los espíes del gobiernu del [[Tercer Reich]] y asina restaurar una alministración [[civil]] eficiente na ciudá, una vegada ganaes les fuercesfuercies [[nazis]], una xera que se realizó mientres 8 díes.
 
Darréu, Kissinger, foi reasignado a los ''Cuerpos d'Intelixencia'', agora col rangu de [[sarxentu]]. Asitióse-y al cargu de un equipu en [[Hannover]], que fuera asignáu pa faer un siguimientu d'oficiales de la [[Gestapo]] y otros sabotiadores, lo que llevó a cabu con ésitu, siendo condecoráu cola ''Estrella de Bronce''.
Llinia 107:
Nuna iniciativa de paz de [[1967]], él mesmu medió ente [[Washington DC|Washington]] y [[Hanói]], lo que representó l'entamu de les conversaciones ente dambos bandos.Kissinger, el 29 d'abril de 1975
 
[[Richard Nixon]] fuera escoyíu en [[1968]] cola promesa d'algamar la paz con honor» y poner fin a la Guerra de Vietnam. Na Oficina, y asistida por Kissinger, Nixon implementó una política de vietnamización empuesta a retirar gradualmente les tropes mientres la espansión de la función de combate del Exércitu de Vietnam del Sur, favoreciendo que fueren eventualmente, defender de forma independiente'l so réxime contra'l Frente nacional pa la lliberación de Vietnam del Sur, una organización guerrillera comunista y l'exércitu norvietnamita (Exércitu Popular de Vietnam). Kissinger desempeñó un papel clave nuna campaña secreta en Camboya, onde se dar# en realizar un bombardéu masivu, p'atayar les operaciones d'unidaes del Exércitu Popular de Vietnam y Viet Cong, según pa desmantelales. Planió y punxo en marcha'l llanzamientu d'incursiones en Vietnam del Sur dende dientro de les fronteres de [[Camboya]] y reabastecer les sos fuercesfuercies por aciu la Ruta [[Ho Chi Minh]] y otres rutes, según la incursión de Camboya de 1970 y posterior bombardéu xeneralizáu de Camboya.
 
=== El bombardéu de Camboya y los Jemeres Coloraos ===
[[Archivu:A camboya.jpg|thumb|200px|right|Les invasiones de [[Camboya]] de [[1970]]. Mapa ilustrando les llinies del ataque estauxunidense combináu.]]
La campaña de bombardéu contribuyó al caos de la [[Guerra Civil de Camboya]], que incapacitó a les fuercesfuercies del dictador [[lon Nol]] pa retener estranxeros. Amás sofitó, la insurxencia de los [[Jemeres coloraos]], que buscaron derrocar a dichu dictador en [[1975]]. Documentos descubiertos nos archivos [[soviéticos]] dempués de [[1991]] revelen que la invasión del [[Norte Vietnamita]] de [[Camboya]] en [[1970]], foi llanzada a pidimientu esplícitu de los [[Jemeres Coloraos]] y negociada por [[Pol Pot]] xuntu col so segundu al mandu, [[Nuon Chea]]. El bombardéu estauxunidense de Camboya causó la muerte d'unos 40 000 combatientes y civiles.
 
El biógrafu de [[Pol Pot]] y reconocíu historiador, especializáu na [[Hestoria de Camboya]], David P. Chandler, afirma:
Llinia 159:
 
[[Archivu:1973 Yom Kippur War - Golan heights theater.jpg|thumb|250px|Ofensiva y contraofensiva nos [[Altos del Golán]]]]
[[Archivu:Bridge Crossing.jpg|thumb|250px|FuercesFuercies exipcies crucien la canal de Suez el 7 d'ochobre de [[1973]]]].
 
 
Llinia 200:
So tales aspiraciones, la relaciones ente Cuba y Estaos Xuníos, fueron atayaes y el primeru trató de consolidar tou tipu de problemes pa la Isla Rebalba, llogrando aisllala internacionalmente, amás d'aplicar embargos económicos, ya inclusive mientres el gobiernu de Kennedy, llevar a cabu la [[Invasión de la Badea de Cochinos]], un ataque al territoriu cubanu.
 
Sicasí, Kissinger primeramente consideraba que yera momentu d'ameyorar les relaciones ente [[Cuba]] y [[Estaos Xuníos]], rotes dende [[1961]] (tol comerciu de [[Exxon Mobil]] cubanu fuera bloquiáu en febreru de [[1962]], unes selmanes dempués de la esclusión de [[Cuba]] de la [[Organización de los Estaos Americanos]], por cuenta de la presión estauxunidense). Sicasí, rápido camudó d'opinión y siguió la política de [[John F. Kennedy]]. Dempués de la participación de les fuercesfuercies armaes revolucionaries de Cuba nes lluches de lliberación n'[[Angola]] y [[Mozambique]], Kissinger determinó que nun siendo que [[Cuba]] retirara les sos fuercesfuercies nun podríen normalizase les relaciones ente dambos países, a lo cual [[Cuba]] negóse.
 
==== ''Panamá'' ====
Llinia 313:
 
=== Corporación RAND ===
Kissinger, tamién foi oxetu de crítiques por causa de la so relación cola bien polémica y criticada [[Corporación RAND]], una poderosa empresa de desenvolvimientu [[teunolóxicu]], [[industrial]] y [[enerxéticu]], que tien numberoses aliances, contratos y alcuerdos comerciales col gobiernu de los [[Estaos Xuníos]], específicamente coles [[FuercesFuercies Armaes]] del mesmu y colos Departamentos de Seguridá Nacional.
 
Kissinger, habría fungido d'asesor d'esta compañía dende l'añu de 1951, amás de caltener estrechos venceyos con ella mientres tol periodu de tiempu qu'exerció como Conseyeru de Seguridá Nacional y tamién como Secretariu Estáu.