Diferencies ente revisiones de «Hokkaidō»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 208:
Hokkaido era conocida como Ezochi hasta la [[Restauración Meiji]]. Poco dempués de la guerra Boshin en 1868, un grupu de lleales a Tokugawa conducíu por Enomoto Takeaki ocupó temporalmente la islla, pero la rebelión foi aselada en mayu de 1869. Ezochi foi subsecuentemente puesta sol control de Hakodate-fu (箱館府), el Gobiernu Prefeutural de Hakodate. Cuando la Comisión de Desenvolvimientu foi instaurada (開拓使 Kaitakushi), el gobiernu Meiji introdució un nuevu nome. Tres 1869, el norte de la islla conocióse como Hokkaido; y estableciéronse divisiones rexonales, incluyendo les provincies de Oshima, Shiribeshi, Iburi, Ishikari, Teshio, Kitami, Hidaka, Tokachi, Kushiro, Nemuro y Chishima.
 
El propósitu primariu del la comisión de desenvolvimientu foi asegurar Hokkaido primero que los rusos estendieren el so control oriental más allá de [[Vladivostok]]. Kuroda Kiyotaka foi puestu al cargu de dicha empresa. El so primer pasu foi viaxar a los Estaos Xuníos y reclutar a Horace Capron, el comisariu d'Agricultura del presidente Grant. Dende 1871 a 1873 Capron #esforciar n'esplicar l'agricultura y minería occidentales. Capron, atayáu poles torgues interpuestos a los sos esfuerzosesfuercios tornó al so llar en 1875. En 1876, William S. Clark fundó una universidá d'agricultura en [[Sapporo]]. Anque solo quedóse per un añu, Clark dexó buelga en Hokkaido, inspirando a #el xaponeses coles sos enseñances n'agricultura, según en cristianismu. Les sos últimes pallabres antes de partir, "¡Mozos, sei ambiciosos!" pueden ser vistas n'edificios públicos de Hokkaido inda güei. La población de la islla multiplicose de 58.000 a 240.000 nesa década.
 
En 1882, la Comisión de Desenvolvimientu foi abolida y Hokkaido estremada en trés prefeuturas (Hakodate, [[Sapporo]] y Nemuro). En 1886, los trés prefeuturas fueron esaniciaes y Hokkaido puesta so l'Axencia de Hokkaido (北海道庁 Hokkaidō-chō). Hokkaido #igualar a otres prefeuturas en 1947, cuando la Llei d'Autonomía Local fíxose efectiva. El Gobiernu central xaponés estableció l'Axencia de Desenvolvimientu de Hokkaido (北海道開発庁 Hokkaidō Kaihatsuchō) como una axencia del Primer Ministru en 1949 pa caltener el so poder executivu na islla. L'Axencia foi absorbida pol Ministeriu de Tierra, Infraestructura y Tresporte en 2001. El departamentu de Hokkaido y el departamentu de Desenvolvimientu Rexonal de Hokkaido (北海道開発局 Hokkaidō Kaihatsukyoku) del Ministeriu inda tienen vultable influencia na construcción de proyeutos públicos en Hokkaido.