Diferencies ente revisiones de «Humor»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 23:
 
[[Archivu:Sammy Davis Jr 1989.jpg|flickr_url=http://flickr.com/photos/alan-light/261443691/|thumb|250px|[[Sammy Davis Jr]], famosu comediante estauxunidense en vivu, en 1989.]]
Esisten delles técniques específiques de [[humor verbal]], tales como la [[ironía]], el [[sarcasmu]], la [[hipérbole]], el [[anticlímax]] ("Dios morrió, Nietzsche morrió y yo non gozu de bona salú", Woody Allen), el l'[[misteriu|enigma]] o definición incompleta o elíptica, la [[antítesis]], el [[oxímoron]], la atenuación o [[litotes]], la [[alusión]], el [[non sequitur]], la [[silepsis]], el [[xuegu de pallabres]], la [[sátira]], la [[parodia]] o la [[paradoxa]]. Y otres non verbales, referentes a una [[retórica]] paralela que xuega colos xestos, postures, cayíes, zapicaes, etc.. que se suel denominar humorismo de situación. Puédese, per otra parte, establecer otra taxonomía:
 
* Comicidad verbal, qu'inclúi los xuegos de pallabres
Llinia 65:
Cuando la ironía tien una intención bien agresiva, denominar [[sarcasmu]]. Ye una incongruencia aguda ente les nueses mires d'un sucesu y lo qu'asocede. La perceición del llector d'una desconexón ente la mira común y l'aplicación de la lóxica con un sucesu inesperáu dambes vistes como un solu elementu. Realízase una conexón ente la ironía y l'humor cuando la sorpresa somórguianos na risa. Non toles ironíes son gracioses. Por casu, el ridículu ye un aspeutu importante del sarcasmu, pero non de la ironía polo xeneral. Asina, el sarcasmu ye un tipu de crítica escontra una persona o grupu de persones qu'incorpora ironía.
 
La ironía de cutiu rique un bagaxe cultural que tien de tenese en cuenta, según una forma de falar d'una determinada llingua. Dende'l puntu de vista de la [[retórica]], ye un procedimientu, una técnica, un simple recursu espresivu de calter dialécticu que da a entender lo contrario de lo que se diz. En llugar d'espresar lo que piensa, asonsaña pensar lo qu'espresa. La palabra se contrapone al pensamientu, pero, llueñe de despintalo, destacar y resalta con más fuerzafuercia. Vien ser una especie de llinguaxe en clave, pos esixe'l refugu del so significáu lliteral y que se vaya más allá del significáu superficial, de cuenta que'l so desciframientu crea nel receptor la emoción del alcuentru con un espíritu allegáu.
 
[[Freud]] acota cómo «al lleer cualquier ironía que valga la pena tener en cuenta, lleemos la vida mesma, y al encetala basamos nes nueses relaciones colos demás»,<ref>S. Freud, Op. cit., pág. 78</ref> esto ye, más allá del procedimientu retóricu conduz a una disposición dende lo cultural a lo personal. Tamién [[Bergson]]<ref>Henri Bergson; La risa. Ensayo sobre la significación de lo risible, Madrid, Alianza, 2008, pág. 139</ref> afirmó qu'el humorismo ye l'aviesu de la ironía. Humorismo ya ironía sofitar na oposición ente lo real y lo ideal, ente lo que ye y lo que tuviera de ser. Pero ente que la ironía enuncia lo que tuviera de ser, asonsañando creer qu'asina ye en realidá, el humorismo cinxir a lo real afectando creer qu'asina tien de ser. Jankélévitch,<ref>Wladimir Jankelevitch; La ironía, Madrid, Taurus, 1982 (1.ª Ed. 1964), pág. 37</ref> revela una relación intrínseca ente humor ya ironía cuando diz «qu'el humorismo ye la ironía que termina en seriedá».