Diferencies ente revisiones de «Industria»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 4:
 
 
La '''industria''' -ye la [[actividá]] que tien como [[finalidá]] tresformar los [[materiales]] en [[manufactura|producto]] ellaboraos o semielaborados utilizando una fonte d'enerxía.-Amás de materiales, pal so desenvolvimientu, la industria precisa [[maquinaria]] y [[recursos humanos]] entamaos davezu en n'[[Empresarialmente|empreses]] pola so especialización llaboral.
 
Esisten distintes clases d'industries en virtú del propósitu éticu fundacional de la so actividá (p. ex. ecolóxiques: fundamentos ecoloxistes) y tipos que la demarcan n'ámbitos sectoriales según sían los productos que fabriquen. Por casu, la [[industria alimentaria]] dedicar a la ellaboración de productos destinaos a la [[alimentación]], como, el [[quesu]], los [embutíu]s, les [conserva]s, etc.
Llinia 17:
El [[capital d'inversión]] n'[[Europa]] vien de l'acumuladura de riqueza na [[agricultura]]. El capital agrícola va invertir na industria y nos medios de tresporte necesarios pa poner nel mercáu los productos ellaboraos.
 
En principiu los productos industriales aumenten la [[productividá]] de la tierra, colo que se mengua [[fuerzafuercia de trabayu]] pa la industria y llógrense productos agrícoles excedentarios p'alimentar a una creciente [[población urbana]], que nun vive del campu. L'agricultura, pos, apurre a la industria capital, fuerzafuercia de trabayu y mercancíes. Tou ello ye una condición necesaria pal desenvolvimientu de la revolución industrial.
 
Gracies a la revolución industrial les rexones pueden especializase, sobremanera, por cuenta de la creación de [[mediu de tresporte medios de tresporte]] eficaces, nun mercáu nacional y otru mercáu internacional, lo más llibre posible de torgues arancelaries y burocrátiques.
 
Una nueva estructura económica, y la destrucción de la sociedá tradicional, garantizaron la disponibilidad d'abonda fuerzafuercia de trabayu asalariada y voluntaria.
 
Nos países del [[Tercer Mundu]], y en dalgunos [[países de industrialización tardida]], el capital apurrir la inversión estranxera, que monta les infraestructures necesaries pa estrayer la riqueza y les [[plusvalía|plusvalíes]] que xenera la fuerzafuercia de trabayu; ensin lliberar de les xeres agrícoles a la mano d'obra necesaria, sinón solo a la imprescindible. Nun principiu hubo de recurrise a la [[esclavitú]] pa garantizar la mano d'obra. Pero'l cambéu de la estructura económica, y la destrucción de la sociedá tradicional, garantizó la disponibilidad de suficientes capitales.
 
== La manufactura ==