Diferencies ente revisiones de «Inxeniería militar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"iberu" +"íberu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 2:
La '''inxeniería militar''' ye la caña de la [[inxeniería]] que da sofitu a les actividaes de [[combate]] y [[loxística]] de los [[exércitu|exércitos]] por aciu un sistema MCP (Movilidá, Contramovilidad y Proteición) construyendo pontes, campos minaos, pasareles, etc. Los [[inxenieros]] encárguense tamién d'aumentar el poder defensivo per mediu de construcciones o meyoramientu d'estructures de defensa. Amás de les sos misiones clásiques de sofitu en combate en situaciones de guerra, actúa en dómines de paz collaborando na solución de problemes de [[infraestructura]] de índole nacional.
 
Nel ámbitu d'una unidá/cuerpu, inxenieru ye aquella que tien como misiones facilitar el movimientu de les fuercesfuercies propies y torgar o enzancar el del enemigu.
 
Les xeres d'un soldáu d'inxenieros inclúin la construcción de caminos y pontes, tendíu de campos de mines o la detección y llimpieza de torgues. En dellos exércitos tamién ye responsabilidá de los inxenieros les comunicaciones táctiques de les sos unidaes.
Llinia 55:
La invasión árabe marcó un antes y un dempués. [[Alcazaba|Alcazabes]] y [[castiellu|castiellos]] semaron el suelu peninsular, y collos los medios y ferramientes pa conquistalos. Camudó la táctica, yá nun se sitiaba y esperábase la rindición por fame, atacar pol sosuelu, cavando mines de zapa hasta algamar los cimientos de les muralles; una vegada encontiaos y llegáu el momentu aparente prendíase fueu, provocando'l desmoronamiento de la muralla o torrexones. El defensores teníen que recurrir a la contramina, galeríes que salíen al alcuentru de les de los atacantes, llegando a dase combates cuerpu a cuerpu nes mesmes.
 
Nos años finales de la [[Reconquista]], los exércitos llevaben yá nes sos files fuercesfuercies de gastadores y zapadores, cola ferramienta fayadizo pa la zapa y el valtáu.
 
La llegada de la [[pólvora]] fai d'esti tipu d'acción la más demoledora, más inclusive que l'artillería. [[Pedro Navarro]], escontra l'añu [[Sieglu XVI|1500]], foi'l primeru qu'emplegó esta técnica nos sitios de [[Castelnovo]] y [[Nápoles]]. Ye consideráu'l primer inxenieru militar español.
Llinia 96:
Créanse les circunscripciones provinciales d'inxenieros, na península y en ultramar, empezar a disponer de datos fiables sobre'l personal disponible y la so cualificación y entámense los primeros proyeutos.
 
Verboom, cola so esperiencia de [[Bruxeles]], tamién entama la forma d'ingresar nel Cuerpu y la formación de los futuros inxenieros; había inxenieros con gran esperiencia en campañes, otros aprendíen nos sitios. Con unos podíase cuntar en ultramar, otros namái nel so país. Por ello, pa unificar formación y doctrina, criterios y llealtaes, l'Inxenieru Xeneral empeñó'l so esfuerzuesfuerciu na reactivación de la [[Real Academia Militar de Matemátiques y Fortificación]] de Barcelona.
 
Y como innovación, non yá no militar, sinón no social, establezse, de forma voluntaria, la entrega «''... d'una apurrida voluntaria... pa subvenir a la precisa mantención de les vilbes qu'entós esistíen y que se siguiera pa les que, d'equí p'arriba, resultaren del Cuerpu...''», según p'ayudar «''... a los mesmos Inxenieros en casu de topase en dalguna gran urxencia por enfermedá y feríes recibíes na guerra...''». Crear d'esta manera'l primera [[Montepío]].
Llinia 122:
* [[Reximientu de Ferrocarriles nᵘ 13]]
* [[Batallón d'Inxenieros 11]]
* [[Universidá del Exércitu y FuerzaFuercia Aéreo Mexicanos]]
 
== Enllaces esternos ==