Diferencies ente revisiones de «Karnak»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Preferencies llingüístiques
Llinia 42:
Esistía tamién un llagu sagráu, numberosos templetes y capiyes de menor tamañu, y múltiples estancies y almacenes asitiaos dientro de los murios qu'arredolaben la cortil principal.
 
La diferencia principal ente'l templu de Amón en Karnak, que [[Diodoro de Sicilia]] afirma ser el más antiguu de [[Tebas (Exiptu)|Tebas]], y la mayoría de los templos exipcios ye'l tiempu y esfuerzuesfuerciu emplegaos na so construcción y posteriores ampliaciones. Unos trenta [[faraones]] contribuyeron coles sos edificaciones convirtiendo al complexu nun conxuntu, que pol so tamañu (unos trenta [[hectárea]]s), nun se conociera enxamás.
 
La entrada, ente dos inmensos [[pilono]]s, ta precedíu por un ''dromos'' ("camín del dios") o avenida de d'[[Esfinxe (escultura)|esfinxes]], con cabeza de carneru, símbolos del dios Amón. Aportar a un gran patiu porticado onde s'atopa, a la izquierda, un templete del faraón [[Seti II]], una de les columnes de [[Taharqo]] y la monumental estatua de [[Pinedyem I]], a la derecha el templu de [[Ramsés III]], al frente, la sala hipóstila, y un pocu más al fondu, los [[obeliscu|obeliscos]] de [[Thutmose I]] y [[Hatshepsut]]; dempués hai una serie d'estancies, con patios menores, y el ''santuariu'', a los que namái teníen accesu'l [[faraón]] y los sacerdotes.
 
La sala hipóstila de Karnak ye una de les partes más singulares del conxuntu relixosu. Con 23 metros d'altor, ye un espaciu arquitectónicu que la so cubierta ta sofitada por 122 xigantesques columnes que son más altes nos dos files centrales, conformando un gran pasiellu, que la so disposición fai posible allumar dende la exa de la sala. Como material utilizóse la piedra, tallada en bloques que conformen los tambores de les columnes. Estes sofitaben en bases y terminaben en xigantescos capiteles papiriformes y campaniformes, sobre los cualos apostábense enormes dinteles que sosteníen una cubierta adintelada. Los fustes de tan colosales columnes atopábense decoraos con relieves polícromos, encargaos de complementar la grandiosidá del llugar sagráu.