Diferencies ente revisiones de «Léon Degrelle»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 2:
'''Léon Joseph Marie Ignace Degrelle''' {{nym}} foi un políticu belga y oficial de les Waffen SS, que terminó la so vida n'España. En fundando nos [[Década de 1930|años 30]] el movimientu políticu ''Christus Rex'' (Rexismu), d'inspiración [[Ilesia Católica|católica]] y [[Conservadurismu|conservadora]], radicalizó la so posición nos años siguientes, averándose al fascismu.
 
Combatió al pie de les fuercesfuercies de la [[Potencies de la Exa na Segunda Guerra Mundial|Exa]] na [[Segunda Guerra Mundial]] na Lexón Valonia, una unidá estranxera axunta a les Waffen SS. Atopándose en [[Noruega]] nel momentu de la rindición alemana en [[1945]], llogró escapar a [[España]], onde'l réxime de [[Francisco Franco]] protexólu mientres décaes de la sentencia de muerte por [[Crime de guerra|crímenes de guerra]] pronunciada na so contra. La oportuna concesión de la nacionalidá española llibró-y de ser estraditáu tres el fin del franquismu, y dedicó los sos últimos años a escribir distintes obres. Siguió cola so militancia política ensin arrenunciar nunca a les sos idees [[Nazismu|nazis.]] Amás, participó viviegamente na reorganización de los nuevos partíos políticos d'estrema derecha n'Europa. Mientres la so estancia n'España, vivió sol nome falsu de ''José León Ramírez Reina''.
 
== Biografía ==
 
=== Mocedá ===
Degrelle nació nel senu d'una familia católica [[Burguesía|burguesa]] d'orixe francés; el so padre yera fabricante de [[cerveza]] y emigrara a [[Bélxica]], pocos años antes, a Bouillon, concretamente 6 años antes de la nacencia de Léon, por cuenta de la espulsión sufierta polos xesuites y al gobiernu anticlerical de [[Francia|Francia.]]. Foi educáu nel catolicismu y cursó los sos primeros estudios nun colexu de la [[Compañía de Xesús|Compañía de Xesús.]]. Los xesuites tendríen una notable influencia en Degrelle, que los definió como «los meyores educadores del mundu».[cita {{Ensin referencies}} Doctoró en [[Derechu]] pola Universidá [[Ilesia Católica|Católica]] de Lovaina, onde foi influyíu pol pensador [[Francia|francés]] Charles Maurras, y exerció de siguío como abogáu nesa ciudá.
 
A empiezos de la [[década de 1930]] afilióse a Aición Católica y empezó a trabayar pa una pequeña editorial católica llamada ''Christus Rex'' (en [[Idioma llatín|llatín]], «Cristu Rei»), que publicaba un periódicu homónimu. Viaxó a [[Méxicu]] como corresponsal para cubrir la Guerra Cristera que se llibraba ente la Lliga Nacional pa la Defensa de la Llibertá Relixosa y el Gobiernu mexicanu, que d'alcuerdu a la Constitución de 1917 impunxera restricciones al cultu católicu y prohibiciones al [[cleru]] rellacionaes col exerciciu del so ministeriu. El berru de guerra de los cristeros, «¡Viva Cristu Rei y Santa María de Guadalupe!», impresionó fondamente a Degrelle que, al so regresu en [[1934]], fundaría ''Les Editions de Rex'' y empezaría a movilizase nel Partíu Católicu Belga (PCB) pa promover un cursu d'aición más militante. El [[29 de marzu]] de [[1932]] contraxo matrimoniu con Marie-Paule Lemay, cola que tuvo cinco fíos: cuatro muyeres y un varón (que finó nun accidente de motocicleta cuando yera mozu).
Llinia 26:
Al españar la guerra en [[1939]], el partíu de Degrelle sofitó al rei Leopoldo III na so posición de neutralidá; el [[10 de mayu]] de [[1940]], sicasí, l'Alemaña nazi invadió [[Bélxica]]. Degrelle culpaba de la guerra a [[Francia]] y al [[Reinu Xuníu]], a la [[Francmasonería|masonería]] y al «[[capitalismu]] xudíu», y anque desaprobaba polo xeneral la conducta guerrera del [[Alemaña nazi|Tercer Reich]], reconocía qu'ésti fuera provocáu polos Aliaos, que calteníense al marxe de la invasión a [[Finlandia]] per parte de la [[Xunión Soviética]] (la conocida como [[Guerra d'Iviernu]]), pero descargaben toa clase de maniobres para afrellar a Alemaña en distintos puntos d'Europa; ye asina que resuelve aplaudir la invasión de [[Noruega]], en vista de considerala una esitosa reacción alemana énte la tentativa d'invasión británica. La resistencia estremó al Partíu Rexista, pero'l [[28 de mayu]] de [[1940]] los belgues rindiéronse y establecióse un nuevu gobiernu. Antes d'eso, Degrelle foi prindáu'l día 10 xunto con otres 5.000 persones (comunistes fieles al Pactu Ribbentrop-Molotov, xudíos, anarquistes, nacionalistes flamencos, rexistes, etc.) y deportáu a [[Francia]] por una orde del [[10 de mayu]] de [[1940]] emitida pol ministru de Justicia Pierre Janson, del gobiernu belga lliberal. La mayor parte de los sos compañeros de prisión seríen afusilaos ensin causa dalguna'l día [[20 de mayu]] d'esi añu por soldaos franceses, nun episodiu entá non esplicáu; ye posible que'l xefe militar de la llocalidá nesos momentos fuera l'entós coronel [[Charles de Gaulle]].<ref>Martin Conway, ''Degrelle: Les années de collaboration'', Éditions Labor, Bruxelles, 2005, p. 39.</ref> Remanecería ellí namái de pasu, pos a la capitulación de Francia foi lliberáu del campu de concentración de Vernet el 22 de xunetu y tornó a Bélxica pa promover la reconstrucción del movimientu. La so posición de collaboración col réxime invasor nun cuntó cola aprobación universal de tolos rexistes; dalgunos, como Theo Simon y Lucien Mayer, entamaron un movimientu clandestín de resistencia. El 25 d'agostu del mesmu añu Degrelle empezaría a publicar nel periódicu collaboracionista ''Le Pays Réel''.
 
El [[1 de xineru]] de 1941, Léon Degrelle declaró públicamente la unidá del movimientu rexista col [[nazismu]] y el [[Fascismu|fascismu.]] Cuatro díes más tarde, Degrelle confesó la so almiración por [[Adolf Hitler]], al que llamó «l'home más grande de la nuesa dómina».{{Ensin referencies}} El [[21 de xunu]] de [[1941]] establecería una alianza colos nacionalistes flamencos, un día antes de la invasión alemana a la [[Xunión Soviética|Xunión Soviética.]]. La unificación de la ultraderecha europea nun frente común contra la [[Xunión Soviética|URSS]] daría la oportunidá pa estrechar los llazos de collaboración. En solicitando autorización especial de Hitler pa faelo, Degrelle fundó ese mesmu mes la Lexón Valonia (''Legion Wallonie''), una unidá de voluntarios belgues que combatiría a los soviéticos xunto cola Wehrmacht, de manera asemeyada a lo que fixo la División Azul compuesta por voluntarios españoles.
[[Ficheru:Hegazkin_istripua.jpg|thumb|Amerizaxe na [[Playa de La Concha (San Sebastián)|sablera de la Concha]] de [[Donostia|San Sebastián]] ([[España]]) del bombarderu Heinkel 111 que tresportaba a Léon Degrelle dende [[Noruega]] en [[mayu]] de [[1945]].]]
La Lexón Valonia, d'un millar de persones, combatió primeramente con uniforme y armes belgues nel Frente Oriental como parte de la [[Operación Barbarroja]]. En sufriendo graves perdes, y nel procesu de reorganización de les fuercesfuercies destinaes al ataque de la URSS, recibió refuerzos en [[1943]] al integrase nella tolos voluntarios de nacionalidá non xermana, colo que se convirtió n'una [[brigada]] d'asaltu axunta a les Waffen-SS. Degrelle fuera nomáu Cabu díes tres el so allistmientu, y [[Teniente]] pol so méritu en combate en recibiendo en mayu de [[1942]] una Cruz de Fierro. Al convertise en brigada, foi destacáu como Comandante (''Obersturmführer'') al mandu de la mesma.
 
La Lexón Valonia participó intensamente nos combates; Degrelle foi condecoráu por ello con un ''Nahkampfspange'', una distinción apurrida a los participantes activos nel frente. Eventualmente, por aciu un alcuerdu con Heinrich Himmler, la Lexón sería tresformada na 28º División d'Infantería de les Waffen-SS, anque les sos dimensiones y equipamientu siguieron respondiendo a les carauterístiques d'una brigada. En [[febreru]] de [[1944]] recibió la Cruz de Caballeru de la Cruz de Fierro, y n'agostu del mesmu añu la Cruz de Caballeru con Fueyes de Carbayu, una distinción concedida namái a 883 militares en tola guerra. N'ochobre, finalmente, sería condecoráu cola Cruz Alemana d'Oru. Degrelle afirma que, n'ocasión de condecoralo, el [[Führer]] díxo-y que «si tuviera un fíu, quixera que fuera como usté».{{Ensin referencies}}
 
El [[2 de mayu]] de [[1945]], cuando la derrota alemana yera yá evidente, Himmler nomó a Degrelle Brigadeführer de les SS, anque'l nomamientu nunca tuvo efeutu, pos Himmler fuera desaposiáu de les sos responsabilidaes partidaries y militares n'abril. Degrelle había yá abandonáu'l frente pa viaxar a [[Copenḥague]], lloñe de la llinia d'avance de los Aliaos; trés díes depués atopábase n'[[Oslu]], pero poco más tarde les fuercesfuercies alemanes en [[Noruega]] capitularon. Degrelle escapó a [[España]] nel avión Heinkel del ministru nazi Albert Speer; en travesando les llinies enemigues acabóse-y el combustible y el so avión cayó al mar na badea de [[Donostia|San Sebastián]] ([[Gipuzkoa|Guipúzcoa]]), al norte d'España. En rescatándolo de les agües, el réxime franquista garantizó-y asilu políticu, y asiláu per [[España]] viviría hasta la so muerte'n [[Málaga]] en [[1994]].
 
== Estancia n'España ==
Llinia 48:
En [[1985]], unes declaraciones de Degrelle publicaes na revista ''Tiempo'' y en televisión negando la esistencia del Holocaustu fueron oxetu d'una demanda xudicial per parte d'una superviviente xudía [[Rumanía|rumana]] llamada Violeta Friedman. Anque les instancies iniciales fallaron a favor de Degrelle, el Tribunal Constitucional d'España llegó a la conclusión de que, magar el derechu a la llibertá d'espresión cubre tamién la publicación de falsedaes o aburuyes de los fechos históricos, ésta constituye un agraviu a la dignidá de los afeutaos, y condergó a Degrelle a una fuerte multa. ''Carta abierta al Papa sobro Auschwitz'', publicada en [[1979]], foi oxetu de la mesma midida.
 
Pese al sofitu de CEDADE y otros grupos neonazis españoles, la sentencia fíxose efeutiva; Degrelle siguió, sicasí, apaeciendo nos alcuentros de la estrema derecha per toa [[Europa]] y foi l'invitáu d'honor na concentración entamada pa conmemorar el centenariu de la nacencia d'[[Adolf Hitler]] el [[20 d'abril]] de [[1989|1989.]]. Pocos años más tarde, el [[31 de marzu]] de [[1994]], Degrelle morrería nel Sanatoriu Parque San Antonio de [[Málaga]], a la edá de 87 años.
 
Degrelle vivió los últimos años de la so vida en Benalmádena, llocalidá turística de la Costa del Sol.
 
== Obres ==
La proteición de la dictadura franquista permitió-y a Degrelle escribir numberoses obres de divulgación del ideariu rexista y fascista. A empiezos de la [[década de 1970]] foi unu de los principales promotores de CEDADE; Ediciones Nothung, la imprenta de ''la'' organización en [[Barcelona]], publicó dellos de los sos llibros, ente ellos ''Mil años de Hitler'' y Nuesa Europa. Otros títulos, incluyendo ''Espíritos apasionaos'', ''Memories d'un fascista'' y ''Carta abierta al Papa sobro Auschwitz'' fueron publicaos por Editorial FuerzaFuercia Nueva y Ediciones D.
 
* ''Almes amburando'' (o ''Almes na foguera'')