Diferencies ente revisiones de «Léon Foucault»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"giróscopo" +"xiroscopiu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 12:
La so demostración en [[1851]] del [[movimientu diurnu]] de la [[Tierra]] pola rotación del planu d'oscilación d'un pesáu y llargu pendilexu llibremente suspendíu nel [[Panteón de París]], causó una sensación tantu nel mundu de los lletraos como nel mundu popular, yá que foi la primer demostración dinámica de la rotación de la Tierra. Nos años siguientes inventó (y dio-y nome) al [[xiroscopiu]] como una comprobación esperimental conceptualmente más simple. En [[1855]] recibió la [[Medaya Copley]] de la [[Royal Society]] poles sos ''"notables investigaciones esperimentales"''. Enantes esi mesmu añu foi nomáu ''physicien'' (físicu) nel Observatoriu Imperial de París.
 
En [[setiembre]] de [[1855]] afayó que la [[fuerzafuercia]] riquida pa la rotación d'un discu de [[cobre]] aumenta cuando-y lo fai rotar ente los polos d'un [[Imán (física)|imán]], coles mesmes el discu empieza a calecer poles [[Corriente de Foucault|corrientes de Foucault]] inducíes nel metal.
 
Foucault inventó en [[1857]] el polarizador que lleva'l so nome, y nos años siguientes concibió un métodu pa probar los espeyos de los telescopios reflectivos pa determinar la so forma. La denomada "Prueba Foucault" dexó al trabayador determinar si l'espeyu ye perfectamente esféricu, o si ta deformado. Enantes a la invención de Foucault, la prueba d'espeyos de telescopiu yera un procesu de "prueba y error". Col espeyu xiratoriu de [[Charles Wheatstone]] en [[1862]], Foucault determinó la [[velocidá de la lluz]] en 298000 [[Kilómetru|km]]/[[Segundu|s]], 10000 km/s menos que la llograda por anteriores esperimentadores y solamente 0,6% de diferencia col valor anguaño aceptáu.