Diferencies ente revisiones de «Mafa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Replacing deprecated latex syntax mw:Extension:Math/Roadmap
m Preferencies llingüístiques
Llinia 11:
== Definición ==
 
La mafa manifestar en líquidos y gases en movimientu. Definióse la mafa como la relación esistente ente l'esfuerzuesfuerciu cortante y el gradiente de velocidá. Esta mafa recibe'l nome de mafa absoluta o mafa dinámica. Xeneralmente represéntase pola lletra griega ''μ''.
 
Conozse tamién otra mafa, denomada mafa cinemática, y represéntase por ''ν''. Pa calcular la mafa cinemática basta con estremar la mafa dinámica pola densidá del [[fluyíu]]:<ref>[http://ocwus.us.es/arquiteutura-y-ingenieria/operaciones-basicas/conteníos1/tema3/pagina_07.htm «Fluxu de Fluyíos». Conceutos Xenerales. Universidá de Sevilla. ]</ref>
Llinia 19:
 
== Esplicación de la mafa ==
Imaxinemos un bloque [[sólidu]] (non fluyíu) sometíu a una fuerzafuercia tanxencial (por casu: una goma de borrar sobre la que s'asitia la palma de la mano qu'emburria en direición paralela a la mesa.) Nesti casu, el material sólido (a) opón una resistencia a encomalo aplicada, pero se deforma (b), tantu más, cuanto menor sía la so rixidez.
Si imaxinamos que la goma de borrar ta formada por delgaes capes unes sobre otres, la resultancia de la deformación ye'l desplazamientu relativu d'unes capes respeuto de les axacentes, tal como amuesa la figura (c).
 
[[Archivu:Solido deformacion tangencial.svg|center|frame|Deformación d'un sólidu pola aplicación d'una fuerzafuercia tanxencial.]]
 
Nos líquidos, la pequeña esfregadura esistente ente capes axacentes denominar mafa. Ye la so pequeña magnitú la que-y confier al fluyíu los sos peculiares característiques; asina, por casu, si abasnamos la superficie d'un líquidu cola palma de la mano como faíamos cola goma de borrar, les ''capes'' inferiores nun se van mover o lo fadrán muncho más amodo que la superficie yá que son abasnaes por efeutu de la pequeña resistencia tanxencial, ente que les capes cimeres '''flúin''' con facilidá. Igualmente si revolvemos con una cuyar un recipiente grande con agua nel que depositemos pequeños cachos de corchu, vamos reparar que al revolver nel centru tamién se mueve la periferia y al revolver na periferia tamién dan vueltes los trocitos de corchu del centru; de nuevu, les ''capes'' cilíndriques d'agua mover por efeutu de la mafa, menguando la so velocidá a midida que alloñámonos de la cuyar.
Llinia 29:
[[Archivu:Drop 0.jpg|thumb|200px|Exemplu de la mafa de la lleche y l'agua. Líquidos con altes mafes nun formen chiscadures.]]
 
Cabo señalar que la mafa solo manifiéstase en fluyíos en movimientu, yá que cuando'l fluyíu ta en reposu adopta una forma tal na que nun actúen les fuercesfuercies tanxenciales que nun puede aguantar. Ye por ello polo qu'enllenáu un recipiente con un líquidu, la superficie del mesmu permanez plana, esto ye, perpendicular a la única fuerzafuercia qu'actúa nesi momentu, la [[gravedá]], ensin esistir por tanto componente tanxencial dalguna.
 
Si la mafa fuera bien grande, la esfregadura ente capes axacentes ser tamién, lo que significa qu'éstes nun podríen movese unes respectu d'otres o lo fadríen bien pocu, esto ye, taríamos ante un sólidu. Si pela cueta la mafa fuera cero, taríamos ante un [[superfluidez|superfluido]] que presenta propiedaes notables como escapar de los recipientes anque nun tean llenos (vease [[Heliu#Heliu_II|Heliu-II]]).
Llinia 40:
=== Fluyíu newtoniano ===
[[Archivu:Laminar shear-es.svg|320px|right|thumb|Esquema que dexa entender la resistencia a la meyora d'una placa horizontal sobre la superficie d'un fluyíu newtoniano.]]
Nun fluyíu newtoniano la fuerzafuercia de resistencia esperimentada por una placa que se mueve, a velocidá constante <math>o_0</math> pola superficie d'un fluyíu vien dada por:
{{ecuación|
<math>F_R = \mu A \frac{o_0}{h}</math>
||left}}
onde:
:<math>F_R\,</math>, [[esfuerzuesfuerciu cortante|fuerzafuercia cortante]] (paralela a la velocidá).
:<math>A\,</math>, área de la superficie del sólidu en contautu col fluyíu.
:<math>\mu\,</math>, coeficiente de mafa dinámica.