Diferencies ente revisiones de «Manuel Menéndez Gorozabel»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"períodu" +"periodu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 25:
| oficiu = [[Empresariu]] [[Agricultura|agrícola]]
}}
'''Manuel Menéndez Gorozabel''' (* [[Lima]], [[1793]] – † Lima, [[2 de mayu]] de [[1847]]) foi un [[empresariu]] [[agricultura|agrícola]] y [[políticu]] [[Perú|peruanu]], qu'exerció delles vegaes la presidencia interina del so país. Participó nes lluches polítiques iniciales de la República y ocupó diversos cargos públicos. Mientres el segundu gobiernu de [[Agustín Gamarra]] (1839-1841) foi Presidente del Conseyu d'Estáu (cargu equivalente al de vicepresidente) y en tal calidá encargóse interinamente del Poder Executivu en trés causes. Tres la derrota y muerte de Gamarra en Bolivia, permaneció nel poder hasta 1842, enfrentando la invasión boliviana y axustando la paz con dichu país, al empar montoneros peruanos diben espulsando del sur del Perú a les fuercesfuercies bolivianes; hasta que foi derrocáu pol xeneral [[Juan Crisóstomo Torrico]], empecipiándose entós el periodu conocíu como l'anarquía militar”. Rematada esta etapa, reasumió interinamente el poder de 1844 a 1845, correspondiéndo-y trespasar el mandu al xeneral [[Ramón Castiella]], empecipiando ésti'l so primer gobiernu constitucional.
 
== Biografía ==
Llinia 39:
Cuando españó la [[Guerra ente Perú y Bolivia]], arriendes de la invasión peruana de dichu país del altiplanu que condució'l mesmu Gamarra en persona (dende'l 14 de xunetu de 1841).
[[Archivu:Batalla de Ingavi.jpg|thumb|left|250px|La Batalla de Ingavi y muerte de Gamarra (18 de payares de 1841).]]
Siguió nel gobiernu dempués de la [[batalla de Ingavi]] y la muerte de Gamarra el 18 de payares de 1841, sucesu qu'anició nel Perú'l periodu conocíu como l'anarquía militar”, nel cual dellos caudiellos apostáronse'l poder. Menéndez caltener nel poder per unos meses más, mientres los cualos enfrentó la invasión boliviana nel sur peruanu y axustó la paz con Bolivia, al empar montoneros peruanos diben espulsando del so territoriu nales fuercesfuercies invasores bolivianes, hasta concentrándose la batalla de orurillo onde concreten la victoria y espulsión de les tropes de Ballivian. Coles mesmes, dio un decretu d'amnistía'l 11 d'avientu de 1841 por que retornaren al Perú los exiliados en Chile y Bolivia, y convocó el 15 de xunu de 1842 a l'asamblea nacional por que se escoyera a un nuevu presidente. Pero foi depuestu pol xeneral [[Juan Crisóstomo Torrico]], el 16 d'agostu de 1842, y pasó desterráu a [[Chile]].
 
Triunfante en 1844 la [[Guerra civil peruana de 1843-1844|revolución constitucional]] qu'encabezara'l xeneral [[Ramón Castiella]], volvió al Perú pa encargase interinamente del gobiernu por ser el lexítimu socesor de Gamarra, na so calidá de Presidente del Conseyu d'Estáu. Reasumió el poder el 7 d'ochobre de 1844, permaneciendo hasta abril del añu siguiente. Magar la brevedá de la so alministración, destacar por interesase na solución de los problemes hacendarios. L'historiador Jorge Basadre califica al so gobiernu como “almirable”.