Diferencies ente revisiones de «Músculu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 14:
El funcionamientu de la contraición deber a un estímulu d'una fibra nerviosa, llibérase [[acetilcolina]] (ACh), que, va posase sobre'l receptores nicotínicos faciendo qu'estos s'abrir pa dexar el pasu de [[ion]]es [[sodiu]] a nivel intracelular, estos viaxen polos túbulos T hasta llegar a activar a los DHP –receptores de dihidropiridina– que son sensibles al [[tensión (electricidá)|voltaxe]], estos van ser los que s'abrir, provocando al empar l'apertura de les canales de rianodina que van lliberar [[calciu]].
 
El calciu que sale d'ésti [[retículo sarcoplasmático]] va directu al complexu de actina, específicamente a la troponina C. La troponina cuenta con trés complexos; esti calciu xuníu a la troponina C fai que produza un cambéu conformacional a la troponina T, dexando que les cabeces de miosina puedan pegase y asina producir la contraición. Esti pasu del acoplamientu de la cabeza de miosina cola actina deber a un [[catálisis|catalizador]] na cabeza de [[miosina]], el [[magnesiu]], al empar hai un gastu de [[enerxía]], onde'l [[Adenosín trifosfato|ATP]] pasa a ser estremáu en n'[[adenosín difosfato|ADP]] y [[fósforu]] inorgánicu.
 
El calciu que se xunió a la troponina C, vuelve al retículo per mediu de la [[bomba de calciu]], onde gran parte del calciu xunir a la calcicuestrina.
Llinia 20:
== Composición química del texíu muscular ==
# [[Agua]], que representa, aprosimao, los trés cuartes partes del pesu del músculu.
# [[Proteína|Proteínes]] y compuestos nitrogenados que representen los cuatro quintos del pesu secu. Ente estes sustances atópense: el [[miógeno]] (proteína del [[sarcoplasma]]); la [[mioglobina]], paecida a la [[hemoglobina]] de la [[sangre]] y que funciona como tresportador de [[osíxenu]]. La [[miosina]], [[globulina]] constituyida por cadenes de [[polipéptido]]s y la [[actina]], proteína qu'apaez en dos formes: la ''G-actina'' de forma globular y la ''F-actina'' de forma filamentosa.<br />Como cuerpos derivaos de les proteínes figuren: el [[fosfágeno]], que al [[hidrólisis|hidrolizarse]] llibera calor y actúa como apurridor de [[fósforu]]; el l'[[Adenosín trifosfato|ATP]] ''(adenosín trifosfato o trifosfato de adenosina)'' y los sos derivaos, [[adenosín difosfato|ADP]] o [[adenosín monofosfato|AMP]].
# Del grupu de los [[glúcido|hidrocarbonados]] ta'l [[glucóxenu]], almacenáu como material de reserva enerxética nuna proporción del 0,5 al 1&nbsp;%. El [[acedu láctico]], productu de degradación de la glucosa.
# [[Lípidu|Lípidos]]. La cantidá de [[grasa|grases]] que contién el texíu muscular varia cola [[alimentación]] y ye distinta según la especie animal.
Llinia 73:
 
==== Isométrica ====
Nesti tipu nun esiste desplazamientu ente los segmentos articulares. La fuerzafuercia aplicao ye igual a la resistencia a vencer. Esiste un allargamientu del [[tendón]] y al empar un acurtiamientu del músculu, en consecuencia nun varia'l llargor del mesmu.
 
==== Isotónica concéntrica ====
Esiste un aproximamientu ente los segmentos articulares, dando llugar a un trabayu positivu. La fuerzafuercia aplicao ye mayor a la resistencia a vencer. Esiste un caltenimientu del llargor del tendón, pero un acurtiamientu del músculu, en consecuencia esiste un amenorgamientu del llargor del mesmu.
 
==== Isotónica excéntrica ====
Nesti tipu de contraición, esiste una separación de los segmentos articulares, dando llugar a un trabayu negativu. La fuerzafuercia aplicao ye menor que la resistencia a vencer. Esiste una elongación del tendón, y un acurtiamientu del músculu, en consecuencia da un aumentu del tamañu del mesmu.
 
==== Auxotónica ====
Llinia 122:
* Estimulante de los [[vasu linfáticu|vasos linfáticos]] y sanguíneos. Por casu, la contraición de los músculos de la pierna bombien ayudando a'l sangre venoso y la [[linfa]] a que se dirixan en contra de la [[gravedá]] mientres la marcha.
 
El músculu ye l'órganu de mayor adaptabilidá. Modifícase más que nengún otru órganu tantu'l so conteníu como la so forma, d'una atrofia severa puede volver reforzase en poco tiempu, gracies al [[entrenamientu]], al igual que col desusu atrófiase conduciendo al músculu a un amenorgamientu de tamañu, fuerzafuercia, inclusive amenorgamientu de la cantidá de [[orgánulo]]s celulares. Nel músculu esqueléticu, si inmovilizar en posición d'acurtiamientu, al cabu de poco tiempu afacer al so nuevu llargor riquiendo entrenamientu a base d'estiramientos pa volver al so llargor orixinal, inclusive si déxase espurríu un tiempu, puede dar inestabilidá articular pola hiperlaxitud adoptada.
 
== FuerzaFuercia muscular ==
La fortaleza de los nuesos músculos reflexa la capacidá pa producir fuerzafuercia. Si tiense fuerzafuercia pa llevantar un pesu de 135 kilogramos, ye que los músculos son capaces de producir abonda fuerzafuercia pa superar una carga de 135 kilogramos. Inclusive cuando tán descargaos (nun intentando llevantar un pesu), estos músculos tienen de xenerar inda abonda fuerzafuercia pa mover los güesos a los que tán xuníos. El desenvolvimientu d'esta fuerzafuercia muscular depende de lo siguiente:
 
=== Unidaes motores y tamañu muscular ===
Puede xenerase más fuerzafuercia cuando s'activen más unidaes motores. les unidaes motores FT (contraición rápida) xeneren más fuerzafuercia que les unidaes motores ST (contraición lenta) cuidao que cada unidá motora Ft tien más fibres musculares qu'una ST. De manera similar, músculos más grandes al tener más fibres musculares, pueden producir más fuerzafuercia que músculos pequeños.
 
=== Velocidá d'acción ===
La capacidá pa desenvolver fuerzafuercia depende tamién de la velocidá de l'acción muscular. Mientres les acciones concéntriques, el desenvolvimientu de la fuerzafuercia máximo escai progresivamente a velocidaes más altes. Pensemos cuando intentamos llevantar un oxetu bien pesáu, tendemos a faelo amodo maximizando la fuerzafuercia que podemos aplicar. Si garrar y tratamos d'alzalo rápido, probablemente nun vamos poder, o inclusive puede ser que manquemos. Sicasí, con acciones excéntricas, ye ciertu lo contrario. Les acciones excéntricas rápides dexen l'aplicación de la fuerzafuercia.
 
== Patoloxíes musculares ==
Llinia 144:
== Hipertrofia muscular ==
[[Archivu:Hairy chest - Foto Giovanni Dall'Orto, 25 luglio 2010a.jpg|thumb]]
Independientemente de la fuerzafuercia y la midida de rendimientu, los músculos pueden inducise a faese más grande por una serie de factores, incluyendo les influencies [[hormona]]-yos, factores del desenvolvimientu, entrenamientu de fuerzafuercia y la [[enfermedá]]es. Contrariamente a la creencia popular, non puede aumentar el númberu de fibres musculares al traviés del exerciciu. Sicasí, los músculos crecen al traviés d'una combinación de crecedera de la célula muscular como nuevos filamentos de [[proteína|proteínes]] que s'amiesten a la masa de les célules satélites xuntu coles célules musculares esistentes. Les fibres musculares tienen una capacidá llindada pa la crecedera al traviés de la hipertrofia y dalgunos creen que se dixebren al traviés de hiperplasia, si'l suxetu aumenta la demanda.
 
Factores biolóxicos tales como los niveles de la hormona y l'edá pueden afectar a la hipertrofia del músculu. Mientres la [[pubertá]] nos varones, la hipertrofia producir a un ritmu aceleráu por cuenta de que los niveles de les hormones de crecedera aumenten nel cuerpu del adolescente. La hipertrofia natural de normal detiense en plena crecedera de l'adolescencia. Como la [[testosterona]] ye una de les hormones de crecedera más importantes del cuerpu, los homes algamen la hipertrofia muscular muncho más fácil que les muyeres. Tomando más testosterona o otros [[anabolizante androgénico esteroideo|esteroides anabólicos]] va aumentar la hipertrofia muscular.
 
Factores musculares, espinales y nerviosos afecten la construcción de músculu. Dacuando una persona puede notar un aumentu na fuerzafuercia nun músculu determináu, a pesar de que namái'l so músculu contrariu realizó l'exerciciu, como cuando un [[culturismu|culturista]] atopa'l so [[músculu bíceps braquial|bíceps]] esquierdu más fuerte dempués de completar un réxime centráu namái nel bíceps derechu. Esti fenómenu llámase ''cross education''.
 
== Los sistemes enerxéticos ==