Diferencies ente revisiones de «Música electrónica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"riegla" +"regla"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 22:
{{AP|Futurismu}}
 
N'[[Italia]], el [[futurismu]] averar a la estética musical en tresformamientu dende un ángulu distintu. Una idea fuerzafuercia de la filosofía futurista yera la de valorar el "ruiu", según dotar de valor artísticu y espresivu a ciertos soníos qu'enantes nun fueren consideraos nin siquier remotamente como musicales. El "Manifiestu Técnicu de la Música Futurista" de Balilla Pratella, publicáu en 1911, establez qu'el so credo ye: "presentar l'alma musical de les mases, de les grandes fábriques, de los trenes, de los cruceros tresatlánticos, de los acorazaos, de los automóviles y aeroplanos. Añedir a les grandes temes centrales del poema musical el dominiu de la máquina y el victoriosu reináu de la electricidá".
 
El 11 de marzu de 1913, el futurista [[Luigi Russolo]] publicó'l so manifiestu "[[L'arte de los ruios]]" (n'[[idioma italianu|italianu]] n'orixinal, "L'arte dei Rumori"). En 1914, entamó'l primer conciertu del "arte de los ruios" en Milán. Pa ello utilizó'l so Intonarumori, descritu por Russolo como "preseos acústicu ruidistas, que los sos soníos (aullíes, bramíos, arrastramientos, gorgoteos, etc.) yeren manualmente activaos y proxectaos por aciu vientos y megáfonos". En xunu entamaron conciertos similares en París.
Llinia 72:
 
=== Música electrónica ===
Magar los primeres [[Preséu eléctricu|preseos eléctricu]] como'l ''[[Ondes Martenot]]'', el [[Theremin]] y el [[Trautonium]] yeren pocu conocíos en [[Xapón]] con anterioridá a la [[Segunda Guerra Mundial]], dellos compositores tuvieren conocencia d'ellos nel so momentu, como Minao Shibata. Dellos años tres la Segunda Guerra Mundial, distintos músicos en Xapón empezaron a esperimentar con música electrónica, a lo que contribuyó'l sofitu institucional, lo que dexó a'l compositores esperimentar col últimu equipamientu de grabación y procesamientu d'audiu. Estos esfuerzosesfuercios dieron llugar a una forma musical que fundía la música asiática con un nuevu xéneru y semaría les bases del dominiu xaponés nel desenvolvimientu de teunoloxía musical mientres les siguientes décades.
 
Tres la creación de la compañía [[Sony]] (conocida entós como Tokyo Tsushin Kogyo K.K.) en 1946, dos compositores xaponeses, [[Toru Takemitsu]] y Minao Shibata, de manera independiente escribieron sobre la posibilidá d'utilizar la teunoloxía electrónica pa producir música escontra finales de los años 1940. Escontra 1948, Takemitsu concibió una teunoloxía que pudiera "traer ruiu dientro de tonos musicales templaos dientro d'un pequeñu y complexu tubu", una idea similar a la [[musique concrète]] que [[Pierre Schaeffer]] aventurara'l mesmu añu. En 1949, Shibata escribió sobre'l so conceutu de "un preséu musical con grandes posibilidaes d'actuación" que pudiera "[[sintetizador|sintetizar]] cualquier tipu d'onda de soníu" y que seya "remanáu bien fácilmente," prediciendo que con un preséu tal, "la escena musical sería camudada drásticamente". Esi mesmu añu, Sony desenvolvió'l [[magnetófonu]] [[Cinta magnética|magnéticu]] G-Type.
Llinia 105:
Estos fueron años fértiles pa la música electrónica, non solo pa la música académica sinón tamién pa dellos artistes independientes a midida que la teunoloxía del [[sintetizador]] diba volviéndose más accesible. Escontra esta dómina, una poderosa comunidá de compositores y músicos trabayando con nuevos soníos y preseos estableciérase y taba creciendo. 1960 foi testigu de la composición ''[[Gargoyle]]'' de Luening pa violín y cinta, según la premiere de ''[[Kontakte]]'' de Stockhausen pa soníos electrónicos, pianu y percusión. En ''Kontakte'', Stockhausen abandonó la forma musical tradicional basada nun desenvolvimientu llineal y nun clímax dramáticu. Nesti nuevu acercamientu, qu'él denominó como "forma momentu", recuerda a les técniques de "cinematic splice" del cine de principios del sieglu venti.
 
El primera d'estos sintetizadores n'apaecer foi'l [[Buchla]]. Apaeciendo en 1963, foi productu del esfuerzuesfuerciu del compositor de música concreta [[Morton Subotnick]].
 
El [[theremin]] fuera utilizáu dende los años 1920 pero caltenía una cierta popularidá gracies a el so usu en numberoses bandes sonores de películes de ciencia ficción de los años 1950 (por casu ''[[The Day the Earth Stood Still (película de 1951)|The Day the Earth Stood Still]]'' de [[Bernard Herrmann]]). Mientres los años 1960 el theremin fixo aparaciones ocasionales na música popular.