Diferencies ente revisiones de «Nacionalismu chinu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 11:
respuesta a crisis internes y acontecimientos esteriores.
 
Anque la variedá ente les distintes concepciones del nacionalismu chino ye grande, los grupos nacionalistes chinos caltienen delles semeyances. Toles ideoloxíes nacionalistes chines tienen un altu conceutu de [[Sun Yat-sen]] y reclámense herederes ideolóxiques de los [[Tres Principio del Pueblu]]. Amás, les ideoloxíes nacionalistes chines tienden a considerar tantu a la [[democracia]] como a la [[ciencia]] como fuercesfuercies positives, anque de cutiu amuesen concepciones radicalmente distintes de lo que significa "democracia".
 
== Autoconsciencia china ==
Llinia 41:
Mientres la [[1960|década de 1960]], la República Popular China (RPC) y la [[República de China]] (RC) caltuvieron distintes actitúes escontra los chinos nel estranxeru. A los güeyos del gobiernu de la RPC, los chinos del esterior yeren consideraos axentes capitalistes, y caltener bones relaciones colos gobiernos del sudeste asiáticu yera más importante que caltener el sofitu de los chinos étnicos naquellos países. Por contraposición, la República de China (Taiwán) deseyaba caltener el sofitu de los chinos nel estranxeru, como parte d'una estratexa global pa evitar l'aislamientu diplomáticu y caltener la so reivindicación de ser l'únicu gobiernu lexítimu de China.
 
Coles reformes de [[Deng Xiaoping]] l'actitú de la RPC escontra los chinos del esterior pasó a ser muncho más favorable, y empezaron a ser consideraos como fonte de capital y conocencies. Na [[años 1990|década de 1990]], los esfuerzosesfuercios de la RPC escontra los chinos del esterior centrar en caltener la llealtá de los recién emigraos, que yeren básicamente estudiantes qu'acababen d'emigrar, cuantimás a los [[Estaos Xuníos]].
 
== Nacionalismu chino y Taiwán ==