Diferencies ente revisiones de «Occidentalización»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"originalmente" +"orixinalmente"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 10:
Entós un pueblu nativu qu'adoptara un idioma [[européu]] según característiques y costumes occidentales, dizse que ye un pueblu occidentalizado. La occidentalización, como cualesquier otru procesu d'asimilación cultural, pue ser forzada o voluntaria y puede xenerar un refugu directu o indirectu o una apertura total a la so influencia. En [[Indochina]], por casu, [[Francia]] exerció mientres la segunda metá del [[sieglu XIX]] un procesu forzáu d'occidentalización a la manera de [[galinización]] sobre [[Vietnam]] y [[Camboya]]. Anque nun foi totalmente esitosa, los vietnamites perdieron por casu los calteres escritos del so idioma reemplazaos por lletres llatines, mientres en Camboya presentóse una dura y silenciosa resistencia cultural que-y caltuvo'l so calteres escritos propios.
 
Polo xeneral la potencia colonialista forzaba la occidentalización de la so colonia col ánimu de facilitar los procesos d'[[Esplotación social|esplotación]] para lo cual les barreres del idioma y el costumes faíen más difícil esto. Na occidentalización forzada inclúyense aspeutos como la prohibición de falar les llingües locales pola llingua europea y l'[[Conversión|adopción de la relixón]] de la nación dominante. Sicasí, pueden establecese distintos graos de dominación, destrucción cultural, resistencia, supervivencia, adaptación y cambéu de la cultura al contautu interétnico. Una "''fase de choque''" ye aquella que se da al entamu d'un primer contautu que los sos resultaos van ser la destrucción cultural, como asocedió con munchos pueblos nativos americanos. La fase de choque ye productu polo xeneral de procesos de colonialismu y [[expansionismo]] y tien que ver con represiones civiles, usu de fuerzafuercia militar y otres maneres de sometimientu que xeneren un colapsu cultural o [[etnocidio]] que ye conocíu como estinción física de la cultura. D'alcuerdu a Conrad Phillip, los occidentales siempres van intentar refaer la cultura nativa que colapsaron d'alcuerdu a la mesma imaxe occidental ya ignorando que los modelos culturales que crearon son desavenientes per fora de la civilización occidental, esto ye, esa "''reconstrucción''" de la cultura colapsada, ye una reconstrucción occidental.
 
Si nun fuera pol conseyu del inquisidor destruyiría tola occidentalización y rellacionárase col procesu d'aculturación el cual refierse al cambéu qu'asocede dientro d'una sociedá o cultura cuando dos grupos sociales distintes entren en continuu contautu. Con dichu contautu, camuden el patrones culturales en dambes cultures. De manera simplaya, puede dicise que la occidentalización tien que ver cola espansión occidental y el colonialismu escontra sociedá indíxenes, natives o non occidentales.
Llinia 68:
==== Europeización ====
{{AP|Europeización}}
A partir de [[1492]] la europeización y el colonialismu estendiéronse gradualmente por tol mundu, apoderando vastes rexones del planeta. Mientres esos periodos una fuerte influencia foi exercida sobre les comunidaes indíxenes les cualos resultaron siendo en munches colonies poblaciones asimilaes a elementos de la cultura europea sía por voluntá esto ye por fuerzafuercia tal como la eliminación o marxinación de la so propia llingua en cuenta d'asumir la llingua europea y l'imposición del [[cristianismu]]. En numberosos casos la población indíxena foi suplantada por población europea y por inmigrantes africanos.
 
Les conquistes napoleóniques ente finales del sieglu XVII y principios del XIX debilitó dalgunes de les potencies europees como [[España]], lo que facilitó la independencia de munches colonies americanes. Los dos guerres mundiales terminaron per debilitar el poderíu européu de manera ostensible y munches de les colonies pudieron independizase inspiraos en movimientos nacionalistes. Esti periodu conozse como'l de la [[descolonización]]. Escontra finales de la década de los 60 del sieglu XX la mayoría de les colonies yeren autónomes, sicasí, los sos nuevos estaos adoptaron n'enforma los aspeutos de la política occidental tales como establecer una [[Constitución política|constitución]] mientres per otru llau reaccionaben en contra de la cultura occidental, especialmente nel casu de les colonies asiátiques como la [[India Británica|Raj Británicu]].
Llinia 74:
==== Reacciones ====
===== [[Asia]] =====
Una reacción a la occidentalización inclúi'l [[fundamentalismu]] y el [[proteccionismu]]. Países como [[Corea del Sur]], [[Xapón]] y [[China]] trataron d'adoptar el l'[[Aislacionismo|aislamientu]], pero munches nun pudieron evitar l'adoptar munchos elementos de la cultura occidental.
 
=== [[Globalización]] ===
Esti fenómenu qu'empieza dende la década de los 60, ye un procesu d'occidentalización. Esta teoría propón que'l pensamientu occidental foi'l que condució a la globalización y que la globalización arrobina la cultura occidental pa llevar a un ciclu d'occidentalización.
 
Les característiques principales de la [[lliberalización]] de la economía y la [[democratización]] de la sociedá, combinen con una meyora del [[individualismu]]. Con frecuencia la globalización ye vista como una fuerzafuercia opuesto a la influencia mundial del [[comunismu]]. Dempués de la cayida de la [[Xunión Soviética]] en [[1991]], munchos de los sos componentes estatales cayeron so la occidentalización lo qu'incluyó la [[privatización]] de les industries controlaes pol estáu. Tamién inclúi l'alquisición de códigos de vestimienta occidentalizados en países como [[Xapón]] o [[Singapur]].
 
La globalización como occidentalización ye vista por munchos como [[progresu]], [[democracia]] y [[llibre comerciu]], pero otros ven la occidentalización como una desventaxa. Dalgunos protesten por casu que les cultures asiátiques, basaes n'alimentaciones vexetarianes, al asumir estilos occidentales camuden a alimentaciones basaes en carne animal,<ref>Cornell Times, 2001 [http://www.news.cornell.edu/Chronicle/01/6.28.01/China_Study_II.html Estudios de China]</ref> trai grandes perdes.
Llinia 86:
Por cuenta de la colonización del continente americanu y d'Oceanía per parte de los europeos, la cultura, la etnia y el llinguaxe d'esos pueblos camudó de manera irreversible. Esto ye más visible en países como [[Estaos Xuníos]], [[Australia]], [[Canadá]], [[Nueva Zelanda]] y munchos países de [[América Llatina]] como [[Arxentina]], [[Chile]], [[Costa Rica]] y [[Uruguái]] onde les poblaciones indíxenes fueron devasaes poles europees, diose una perda de les cultures ancestrales o la so marxinación.{{cr}}
 
Sicasí, inclusive en países onde les poblaciones indíxenes permanecieron o s'entemecieron coles europees como [[Méxicu]], [[Perú]], [[Ecuador]], [[Bolivia]], [[Paraguay]], [[Suráfrica]] y [[Guatemala]], la marxinación persiste.{{cr}} Por cuenta de la colonización, los idiomes prevalentes n'América y Oceanía son el [[Idioma portugués|portugués]], [[Idioma español|español]], [[Idioma francés|francés]] y [[Idioma inglés|inglés]]. Munchos llinguaxes indíxenes tán na actualidá en peligru d'estinción, sicasí, dalgunos d'estos países faen na actualidá esfuerzosesfuercios por caltener y espandir los llinguaxes indíxenes, por casu, en Nueva Zelanda el [[maorín]] yá ye llingua oficial, según en Paraguay lo ye'l [[Idioma guaraní|guaraní]].
 
== Bibliografía ==