Diferencies ente revisiones de «Paul Kagame»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Preferencies llingüístiques
Llinia 20:
=== Invasiones y xenocidiu de Ruanda ===
{{AP|Xenocidiu de Ruanda}}
En [[ochobre]] de [[1990]], mientres Kagame participaba nun programa d'entrenamientu militar en [[Fort Leavenworth]] ([[Kansas]]), el [[FPR]] invadió Ruanda. Namái dos díes depués de la invasión, Rwigema muerre, convirtiendo a Kagame en comandante del FPR. A pesar de los sos ésitos iniciales, una fuerzafuercia compuesta por militares belgues y franceses, [[hutu|hutos]], y soldaos de [[Zaire]] forzaron a la retirada del FPR. Intentaron una nueva invasión a finales de [[1991]], tamién con ésitu llindáu.
 
La invasión amontó la tensión étnico na rexón, incluyíu nel vecín [[Burundi]] onde yera de calter similar. Les conversaciones de paz ente'l FPR y el gobiernu de Ruanda concluyeron colos [[alcuerdos de Arusha (Ruanda)|alcuerdos de Arusha]], qu'incluyíen la participación política del FPR en Ruanda. A pesar del alcuerdu, les tensiones étniques permanecieron.
Llinia 26:
El [[6 d'abril]] de [[1994]], l'avión que tresportaba al [[Presidente de Ruanda]], [[Juvénal Habyarimana]] y al [[Presidente de Burundi]], [[Cyprien Ntaryamira]] foi baltáu por un misil tierra-enrite cuando s'averaba al aeropuertu de [[Kigali]]. Tolos que diben a bordu morrieron. Un xuez francés qu'investigó la muerte de los pilotos franceses del avión, concluyó que Kagame dio la orde de valtamientu, asina mesmu un xuez español llegó a les mesmes conclusiones. Kagame ordenó l'ataque, anque otros dicen que los responsables fueron estremistes hutus cercanos al gobiernu del propiu Habyarimana.
 
Les muertes fueron el detonante del [[xenocidiu de Ruanda]]. Aprosimao 800.000 ruandeses, sobremanera de la etnia tutsi, fueron asesinaos sistemáticamente pol gobiernu Hutu y miles de muyeres fueron infectaes col virus del VIH por aciu violaciones. En respuesta, el FPR de Paul Kagame dio un pasu alantre nos sos esfuerzosesfuercios pa derrocar al gobiernu xenocida. En xunetu de 1994 consiguir, espulsando a los xenocides del poder y acabando colos asesinatos de tutsis. Créese que tamién ellos atacaron a civiles desarmaos. Los cálculos sobre'l númberu civiles hutus muertos en masacres de represalia per parte del FPR en Ruanda, van dende los 25.000 a más de 100.000.
 
=== Presidente de Ruanda ===