Diferencies ente revisiones de «Realismu socialista»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 37:
La doctrina política subxacente al realismu socialista causó la prohibición d'obres tales como les de [[George Orwell]], consideraes pol gobiernu soviéticu como pocu más que panfletos anticomunistes, y enzancó en casos l'accesu al arte y lliteratura estranxeres. Bona parte del llamáu ''arte burgués'' y toles obres esperimentales o formalistes fueron denunciaes como decadentes, dexeneraes y pesimistes, y polo tanto esencialmente anticomunistes. La obra de [[James Joyce]] foi condergada de manera particularmente drásticu.
 
La resultancia concreta foi qu'hasta la década de 1980 gran parte del públicu soviéticu tuviera mal accesu a munches obres del arte y la lliteratura occidental, fechu resaltáu polos críticos del sistema soviéticu. Pa los sos defensores, el constante baturiciu de la idea de la censura topeta colos tanxibles esfuerzosesfuercios que faía l'Estáu pa satisfaer les necesidaes culturales de la población, incluyendo la incentivación de la llectura y les obres teatrales, costumes güei consideraes reminiscentes del periodu soviéticu.
 
Sía comoquier, non tolos comunistes aceptaron la necesidá del realismu socialista. El so establecimientu como política d'Estáu nos años trenta tuvo más que ver coles polítiques internes del Partíu Comunista que colos imperativos del marxismu clásicu.