Diferencies ente revisiones de «Robert Boyle»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"otorgar" +"dar"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 23:
Boyle escribió una llista de 24 posibles inventos qu'incluyía "L'allongamientu de la vida", el "Arte de Volar", la "Lluz perpetuo", "fabricar armadures bien llixeres y desaxeradamente dures", "Un barcu capaz de salear con tou tipu de vientos, y un buque inundible", "una manera práctico y certero de determinar llargores", "drogues lo suficientemente poderoses como p'alteriar o aponderar la imaxinación, espertar la memoria y otres funciones y apangar el dolor, adquirir suañu inocente, suaños inofensivos", etc. La llista ye estraordinaria porque sacante delles poques esceiciones casi toos, fixéronse realidá.<ref>[http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/7798012/Robert-Boyles-prophetic-scientific-predictions-from-the-17th-century-go-on-display-at-the-Royal-Society.html Robert Boyle's prophetic scientific predictions from the 17th century go on display at the Royal Society]</ref>
 
Mientres la so residencia en Oxford, Boyle foi [[Cavalier (llamatu)|''Cavalier'']] (realistes, impulsores del poder real). Créese que los cavaliers fueron creaos por orde real unos pocos años primero que Boyle llegara a Oxford. La primer dómina de la estancia de Boyle tuvo marcada poles acciones esitoses de les fuercesfuercies reaccionaries parllamentaries, polo qu'esti periodu foi'l más secretu tocantes a los movimientos de los Cavalier y polo tanto sábese bien pocu alrodiu de la participación de Boyle.
 
En 1668 parte de Oxford escontra Londres, onde mora en casa de la so hermana, Lady Ranelagh, en Pall Mall.
Llinia 46:
Boyle foi un [[alquimista]] convencíu de la posibilidá de la [[transmutación]] de los [[metal]]es, llegando a realizar esperimentos cola esperanza de llogralo; coles mesmes foi clave nel llogru de l'abolición, en [[1689]], de la llei d'[[Enrique IV d'Inglaterra|Enrique IV]] contra la creación de [[oru]] y [[plata]] per mediu de la alquimia (''Act Against Multipliers'', 1404).
 
Realizó importantes contribuciones nel campu de la [[física]]: la llei de Boyle, el descubrimientu del papel del [[aire]] nel espardimientu del [[soníu]], les investigaciones alrodiu de la fuerzafuercia espansivo na conxelación del [[agua]], alrodiu de la [[densidá relativa]], la [[refraición]] en [[cristal]]es, [[electricidá]], [[color]], [[hidrostática]], etc. A pesar d'ello, la [[química]] foi siempres la so área predilecta. En [[1661]] publicó ''The Sceptical Chemist'' (El químicu escépticu) nel que criticaba los esperimentos polos cualos vulgares [[Espagiria|espagíricos]] esforciar en probar qu'el so sal, azufre y mercuriu son los verdaderos principios de les coses».
 
Pa Boyle, la química yera la ciencia de la composición de les sustances y non un arte auxiliar pal alquimista o'l físicu. Avanzó escontra la visión moderna de los [[elementu químicu|elementos]] como los constituyentes de los cuerpos materiales, y entendió la diferencia ente los amiestos y los compuestos, realizando progresos considerables nes técniques pa la determinación de los sos componentes, un procesu que bautizó como "analís". Entá más, llegó a suponer que los elementos taben compuestos n'última instancia de partícules de dellos tipos y tamaños. Amás, realizó estudios alrodiu de la [[combustión]] y la [[respiración]] afayando la intervención del [[osíxenu]], según esperimentos en [[fisioloxía]] nos que se vía atrabancáu pola "sensibilidá de la so naturaleza", que-y torgaba realizar [[diseición|diseiciones]] [[anatomía|anatómiques]], especialmente d'animales vivos, a pesar de saber que yeren "más instructivos".