Diferencies ente revisiones de «Samuel Johnson»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
Llinia 46:
 
[[Archivu:JoshuaReynoldsParty.jpg|thumb|200px|left|''The Club'', [[club de caballeros]] fundáu por Samuel Johnson, axuntáu nuna de les sos sesiones.]]
En [[1762]], Johnson recibe una pensión gubernamental de trescientes llibres añales, principalmente gracies a los esfuerzosesfuercios de [[Thomas Sheridan]] y el duque de [[Bute]]. L'añu siguiente conoz a [[James Boswell]], el so futuru biógrafu. Más o menos coles mesmes, en 1764, funda “The Club”, un grupu lliterariu qu'inclúi a [[Joshua Reynolds]], [[Edmund Burke]], [[David Garrick]], [[Edward Gibbon]] y a [[Oliver Goldsmith]], ente otros. Aquel día, Johnson yá ye una celebridá; en [[1765]] recibe un doctoráu honoríficu del [[Trinity College (Dublín)|Trinity College]] en [[Dublín]], siguíu por unu de Oxford diez años dempués. A partir d'esti momentu, va pasar a ser referíu como ''el doctor Johnson''.
 
[[Archivu:Johnson 1769.jpg|thumb|Retrato de Samuel Johnson, por [[sir Joshua Reynolds]], 1769. La semeya amuesa les estrañes gesticulaciones del doctor Johnson, del que se cree careció'l [[síndrome de Tourette]].<ref>{{Harvnb|Lane|1975|p=103}}</ref>]]
Llinia 61:
La salú de Johnson empezó a resentise arriendes de la muerte del so amigu y patrón Henry Thrale. Les sos amistaes esperaren qu'ésti dexara una pensión a Johnson, pero nun lu fixo. La so relación cola vilba de Thrale empezó a deteriorase hasta romper con ella, arriendes de la so boda col cantante italianu Piozzi; dende esi momentu, Johnson va perder tou patronalgu, y va tener que vivir de los sos recursos, que yeren escasos. Anque la imaxe de Johnson siempres quede amestada a la del gran sabiu encoteráu que da Boswell na so biografía, lo cierto ye que mientres la mayor parte de la so vida Johnson vivió nuna gran penuria económica. Los sos escritos y ensayos yeren bien mal pagos, y apenes ganó nada d'ellos. Salvo la curtia visita a París colos Thrale, nun realizó más viaxes al continente porque nun podía dexá-ylo. Básicamente, vivía de la pensión de 300 llibres añales que recibía del gobiernu y de l'arrogancia de los sos amigos, y hasta que nun-y foi concedida la pensión, la so situación económica foi tremendamente precaria y la causa de munches de les sos depresiones. Sábese que [[Samuel Richardson]] pagó una vegada una delda de Johnson de 18 llibres pa sacalo de la prisión de deldores en que lo habíen confináu, y que Reynolds y Boswell emprestáben-y dineru de cutiu, ensin pretender que-yos fora devueltu. Esto yera, al paecer, daqué abondo penosu pa Johnson.
 
En 1784 sufre una serie d'ataques que faen que Boswell y Reynolds, tarreciendo por él, entamen consigui-y que se-y doblar la so pensión estatal por que pueda costearse un viaxe a [[Italia]] o a dalgún llugar del sur d'Europa, onde pasar el restu de los sos díes. Johnson, ante la noticia d'esta xestión, siéntese tremendamente emocionáu y casi s'echa a llorar d'agradecimientu, pensando nel gran luxu col que podría vivir con una pensión de 600 llibres añales (cantidá bastante modesta pa una vida de luxu naquella dómina). Sicasí, el nuevu gobiernu de [[William Pitt (el Mozu)|Pitt “el Mozu”]], pocu favorable al vieyu Johnson, negar. A partir del branu de 1784 Johnson vive nun estáu de depresión y cierta amargura, al sentise morrer abandonáu. Tres una curtia visita a les [[Midland]]s, Johnson torna n'ochobre de 1784 a Londres, onde'l so salú obligar a guardar cama hasta que, arrodiáu de los sos amigos y almiradores, muerre'l 13 d'avientu de [[1784]], y ye soterráu na [[Abadía de Westminster]], nel ''Poet’sPoet's Corner'', al pie de los grandes homes de lletres d'Inglaterra.
 
Tres la so muerte, recibe ensame d'homenaxes, y álzase nel so honor un gran monumentu funerariu na [[Catedral de San Pablo de Londres|Catedral de San Pablo]] en Londres.
Llinia 201:
* "Los diccionarios son como los relóes: el peor ye meyor que nengún, pero del meyor unu nun puede esperar que sía del tou precisu."
* "Hai poques coses que resulten imposibles de la mano de la paciencia y de la dilixencia."
* "Los exemplos tienen más fuerzafuercia que los preceptos."
* "El mundu entá nun s'escosó del tou: dexáime ver daqué mañana qu'entá nun viera güei."
* "Aquel que se convierte nuna fiera llibrar del dolor de ser home"