Diferencies ente revisiones de «Simone de Beauvoir»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Preferencies llingüístiques
Llinia 16:
 
== La profesora ==
En siendo profesora amestada de filosofía en 1929, De Beauvoir, o más bien Castor –moteyo que-y dio'l so amigu Herbaud y que Sartre siguió usando, nun xuegu de pallabres ente «Beauvoir» y ''beaver'', n'inglés{{cita riquida}}– preparar pa ser profesora titular. El so primer destín foi [[Marsella]]: Sartre llogró de la mesma un puestu en [[Le Havre]] en marzu 1931 y la perspeutiva de dixebrase d'él estrozó a De Beauvoir. Por que pudieren ser nomaos nel mesmu institutu, Sartre propúnxolu que casárense. Magar el so amor fondo por él, ella negóse. En ''La fuerzafuercia de les Coses'', esplicó'l porqué:
{{cita|Tengo que dicir que nun pensé n'aceptar aquella propuesta nin un segundu. El matrimoniu multiplica por dos les obligaciones familiares y toles xeres sociales. Al modificar les nueses relaciones colos demás, alteriaría fatalmente les qu'esistíen ente nós dos. L'enfotu de caltener la mio propia independencia nun pesó enforma na mio decisión; paeceríame artificial buscar na ausencia una llibertá que, con toa sinceridá, solamente podía atópase na mio cabeza y nel mio corazón.}}{{cita riquida}}
 
Llinia 23:
Poco primero de la [[Segunda Guerra Mundial]], la pareya Sartre-De Beauvoir foi destinada a París. De 1936 a 1938, De Beauvoir enseñó nel licéu Molière, del que foi despidida n'habiendo entabláu una relación amorosa con Bianca Bienenfeld, una de les sos alumnes{{cita riquida}}.
 
Les editoriales [[Éditions Gallimard|Gallimard]] y [[Grasset]] refugaron la so primer novela, ''Primaldad de lo espiritual'', escrita ente 1935 y 1937, que se publicar tardíamente en 1979 col títulu ''Cuando predomina lo espiritual''. ''La Invitada'' publicar en 1943; nesta novela, la escritora describía, por aciu personaxes ficticios, la relación ente Sartre, Olga y ella mesma, al empar qu'ellaboraba una reflexón filosófica sobre la llucha ente les consciencies y les posibilidaes de la reciprocidá. Foi un ésitu editorial inmediatu que la llevó a ser suspendida en xunu de 1943 de la Educación Nacional, tres la presentación d'una denuncia por enguizamientu a la perversión de persones menores n'avientu de 1941 pola madre de Nathalie Sorokine, una de les sos alumnes. Se la reintegró como profesora tres la [[Lliberación de París|Lliberación]]; mientres la [[Ocupación de Francia poles fuercesfuercies de la Exa|Ocupación]] trabayó pa la radio llibre francesa («Radio Vichy»), onde entamó programes dedicaos a la música.
 
== La escritora comprometida ==
Llinia 30:
La so consagración lliteraria tuvo llugar l'añu 1949: la publicación de ''El segundu sexu'', del que se vendieron más de ventidós mil exemplares na primer selmana, causó escándalu y foi oxetu d'animaos alderiques lliterarios y filosóficos. [[El Vaticanu]], por casu, amosóse contrariu al ensayu. François Mauriac, que siempres tuvo animosidad escontra la pareya, publicó en ''Les Temps Modernes'' un editorial que creó discutiniu al afirmar: «agora, saber tou sobre la natura de la vuesa xefa». ''El segundu sexu'' traducir a dellos idiomes: nos Estaos Xuníos, vendiéronse un millón d'exemplares, y convirtióse nel marcu teóricu esencial pa les reflexones de los fundadores del [[Movimientu de Lliberación de les Muyeres|movimientu de lliberación la muyer]]. De Beauvoir convertir en precursora del movimientu feminista al describir a una sociedá na que s'apostra a la muyer a una situación d'inferioridá. El so analís de la condición femenina, en rotura coles creencies esistencialistes, sofitar nos mitos, les civilizaciones, les relixones, l'anatomía y les tradiciones. Esti analís desamarró un escándalusobremanera'l capítulu dedicáu a la maternidá y al albuertu, entós oldeáu al homicidiu. Describía'l matrimoniu como una institución burguesa repugnante, similar a la prostitución na que la muyer depende económicamente del so home y nun tien posibilidá d'independizase.
 
''Los Mandarinos'', publicáu'l 1945, marcó la reconocencia del so talentu lliterario pola comunidá intelectual: otorgóse-y por esta novela'l prestixosu [[Premiu Goncourt]]. De Beauvoir yera daquella una de los escritores con más audiencia a nivel mundial. Nesta novela, que trata de la posguerra, espunxo la so relación con Nelson Algren, anque siempres al traviés de personaxes ficticios. Algren, celosu, yá nun aguantaba más la relación que xunía a De Beauvoir y Sartre: la rotura ente ella y Algren demostró la fuerzafuercia del llazu que xunía a los dos filósofos, y la del so pactu. Darréu, de xunetu de 1952 a 1959, De Beauvoir vivió con Claude Lanzmann.
 
A partir de 1958, entamó la escritura de la so autobiografía, na que describe'l mundu burgués nel que creció, los sos prexuicios, les sos tradiciones degradantes y los esfuerzosesfuercios que llevó a cabu pa desfacer d'ellos magar la so condición de muyer. Tamién rellata la so relación con Sartre, que calificó d'ésitu total. Magar tou y a encomalo del llazu pasional qu'entá los xunía, yá nun yeren una pareya nel sentíu sexual, anque De Beauvoir facer creer a los sos llectores.
 
En 1964, publicó ''Una muerte bien duce'', que rellata la muerte de la so madre: Sartre consideró siempres qu'ésti foi'l meyor escritu de De Beauvoir. La [[eutanasia]] o'l llutu formen el nucleu d'esti relatu cargáu d'emoción. A lo llargo del so llutu, a la escritora acompáñalu una rapaza que conoció entós: Sylvie Le Bon, estudiante en filosofía. La relación que xunió a los dos muyeres yera ambigua: madre-fía, d'amistá o d'amor. Nel so cuartu escritu autobiográficu, ''Final de cuentes'', De Beauvoir declaraba que compartió con Sylvie el mesmu tipu de relación que la xunió, cincuenta años enantes, al so meyor amiga Zaza. Sylvie Le Bon foi adoptada oficialmente como fía pola escritora, y nomar heredera de la so obra lliteraria y de los sos bienes.
Llinia 103:
* ''Memories d'una moza formal'' ([[añu 1958|1958]])
* ''[[La plenitú de la vida]]'' ([[añu 1960|1960]])
* ''[[La fuerzafuercia de les coses]]'' ([[añu 1963|1963]])
* ''Una muerte bien duce'' ([[añu 1964|1964]])
* ''Final de cuentes'' ([[añu 1972|1972]])