Diferencies ente revisiones de «Sociobiología»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m Preferencies llingüístiques
Llinia 18:
La sociobioloxía ye una síntesis de disciplines científiques que tien como oxeto la esplicación del [[comportamientu social]] en toles especies biolóxiques en términos de les ventayes evolutives d'estos comportamientos. N'esencia ye una ramificación de bioloxía y socioloxía pero nel so analís inclúi etoloxía, antropoloxía, estudios evolutivos, zooloxía, arqueoloxía, xenética poblacional y otres árees d'estudiu. Dientro del marcu estrictu de les sociedaes humanes, la sociobioloxía rellacionar cola ecoloxía comportamental humana y la psicoloxía. La sociobioloxía convirtióse nuna de los discutinios científicos de finales del sieglu pasáu y empiezos del presente, específicamente dende'l contestu de la esplicación del comportamientu humanu. Los sos críticos, principalmente Richard Lewontin y Stephen Jay Gould, centrar en revisar la postura sociobiológica dende la cual los xenes primero de too determinen el comportamientu humanu. Característiques como l'agresividá y el comportamientu sexual esplicar en términos biolóxicos onde la redolada social ye secundariu. La sociobioloxía ellabora la so tesis alredor de la dicotomía xenética/esperiencia. En respuesta al discutiniu l'antropólogu John Tooby y la psicóloga Leda Cosmides presentaron la tesis de psicoloxía evolutiva como una interpretación menos revesosa de la sociobioloxía.
 
La sociobioloxía na so versión fuerte basar na idea que comportamientos animales — sociales ya individuales— son hereditarios y vense afeutaos pola seleición natural. Asume por tantu que los comportamientos en sí evolucionen de la mesma manera que les característiques físiques. Los animales por tantu portar según patrones que-yos fueron relevantes pa la supervivencia, lo cual traduzse na formación de procesos sociales complexos que conducen a l'adecuación (fitness) evolutiva. La sociobioloxía busca esplicar el comportamientu en términos de la seleición natural: el comportamientu vese como esfuerzosesfuercios pa caltener los xenes propios nuna determinada población. Inherente al razonamientu sociobiológico ye la idea d'heredar comportamientos de xeneración en xeneración: ciertos xenes o combinación de xenes contienen información o característiques comportamentales. Una base xenética pa característiques comportamentales instintives pa especies non humanes aceptar en munchos medios científicos. Sicasí, pretender usar el xenoma —o más cuestionablemente xenes individuales— pa esplicar complexos comportamientos (racionales o funcionales) humanos a nivel individual y de sociedá continua siendo desaxeradamente revesosu.
 
=== Orixe del términu ===
Llinia 46:
Wilson pela so parte introduz el términu sociobioloxía como'l corpus teóricu que sintetiza la esplicación de los mecanismu evolutivos detrás del [[comportamientu social]], tales como l'altruísmu, l'agresión, la eleición de pareya y el [[cuidáu parental]] de les críes.
 
A los sociobiólogos acúsase-yos de ser hiperadaptacionistas, atopando esplicaciones adaptatives en comportamientos que nun lo son necesariamente. Esto estrema a la sociobioloxía de les demás teoríes del comportamientu humanu. Teóricos evolucionistes como Elisabeth Vrba, Richard Lewontin y Stephen Jay Gould esaminaron víes non adaptatives onde la evolución puede llevar a comportamientos particulares. La sociobioloxía namái acepta adaptación como esplicación del comportamientu. Sicasí les resultancies de los modelos adaptacionistas en predicir comportamientos futuros en poblaciones y dieron fuerzafuercia a la centralidad evolutiva de l'adaptación. Les teoríes evolutives ensin nenguna base empírica son frecuentes na sociobioloxía en parte porque son altamente maleables pol so grau d'astracción.
 
=== Crítiques d'antropólogos ===