Diferencies ente revisiones de «Spermatophyta»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plantía: -"Wikcionario" +"Wikcionariu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 156:
Estos estudios asumen que la grana apaeció una sola vegada, y que les primeres plantes con grana yeren más bien paecíes a les cícadas, siquier no que fai a les fueyes grandes y pinadas, y les granes con simetría radial. Específicamente, paez qu'una serie de "felechos con grana" del Devónicu Carboníferu (''Lygniopteris'' y medulosas) tán asitiaos na base de la filogenia de les plantes con grana, y que les coniferofitas tán añeraes dellos niveles escontra adientro del árbol, nun clado "platyspérmico" (de granes con simetría dorsiventral). Esti árbol hipotetiza que'l cambéu a fueyes de tipu aguyeretia y el cambéu a granes de simetría dorsiventral fueron posteriores a l'apaición de les fueyes y les granes, y probablemente fueron una adaptación a ambientes de tipu grebu.
 
A pesar de los enormes esfuerzosesfuercios fechos hasta agora pa resolver les relaciones filogenéticas de los 5 grupos vivientes de espermatofitas ([[Cycadales|cícadas]], [[Ginkgoales|ginkgos]], [[Coniferales|coníferes]], [[Gnetales|gnetofitas]] y [[Angiospermae|anxospermes]]), utilizando tantu información morfolóxica como molecular, les relaciones entá nun reciben consensu, y son motivu de variaes discutinios nel ambiente científico. Nesi sentíu cabo esclariar que ta definitivamente refugáu que les anxospermes deriven d'una gnetofita ancestral. Los estudios morfolóxicos detallaos amuesen un orixe distintu de los vasos xilemáticos en gnetofitas y en anxospermes (esto quier dicir que s'aniciaron dos veces), y les estructures de la flor de les gnetáceas (equí definimos "flor" como "caña de crecedera definida portadora de fueyes fértiles") nun son homólogues a les de la flor de anxosperma. Amás, nel añu 2004 atopáronse fósiles de Gnetofitas que confirmen (de forma morfolóxica) la so pertenencia al grupu de les gimnospermas, y refuga nuevamente la so relación coles anxospermes.
 
Hai que tener en cuenta que tamién s'arrexuntaba dientro de les "gimnospermas" a munchos fósiles de plantes con grana extintas (les [[pteridospermas]]) qu'en xunto nun formen un grupu monofilético: de fechu el grupu llamáu Gymnosperma ''sensu llato'' vuélvese parafilético cuando unu toma en considerancia los llinaxes de espermatofitas basales, según otros "felechos con grana" del Pérmico tardíu y el Mesozoicu, dalgunos de los cualos tán probablemente nel llinaxe que derivó nes anxospermes.