Diferencies ente revisiones de «Turbocompresor»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pequenu" +"pequeñu"
m Preferencies llingüístiques
Llinia 14:
 
== Funcionamientu ==
Nos motores sobrealimentados por aciu esti sistema, el turbocompresor consiste nuna [[turbina]] remanada polos gases d'escape del [[motor d'esplosión]], en que'l so exa afitar un [[Compresor (máquina)|compresor]] centrífugu que toma l'aire a [[presión atmosférica]] dempués de pasar pol filtru d'aire y estrúyelo pa introducilo nos [[cilindro|cilindro]] a mayor presión que la l'[[presión atmosférica|atmosférica]].
 
Los gases d'escape inciden radialmente na turbina, saliendo axialmente, dempués de vencer gran parte de la so enerxía interna (mecánica + térmica) a la mesma.
Llinia 31:
Nos motores diésel el turbocompresor ta más espublizáu por cuenta de que un motor diésel trabaya con escesu d'aire al nun haber camparina, per una parte; esto significa qu'a igual cilindrada unitaria ya igual réxime motor (rpm) entra muncho más aire nun cilindru diésel.
 
Per otra parte, y esto ye lo más importante, les presiones alcanzaes a la fin de la carrera de compresión y sobremanera mientres la carrera de trabayu son enforma mayores (40 a 80 chigres) que nel motor de [[ciclu Otto]] (motor de gasolina) (15-25 chigres). Esta alta presión, necesaria p'algamar l'alta temperatura riquida pal autu-inflamación o autu-ignición del [[gasóil]], ye l'orixe de que la fuerzafuercia de los gases d'escape, a igual réxime, cilindrada unitaria y carga riquida al motor sía enforma mayor nel diésel que na gasolina.
 
=== Gasolina ===
Llinia 60:
Los motores provistos de turbocompresor carecen d'una demoranza del tiempu de respuesta del alterio (conocíu como "''turbolag''" coloquialmente) mayor na disposición de la potencia que los motores atmosféricos (NA-Normal Aspiration o Aspiración Normal) o con compresor mecánicu, por cuenta de que'l rendimientu del turbocompresor depende de la presión exercida por ésti. Nesta demoranza inflúin la inercia del grupu (el so diámetru y pesu) y el volume del colector ente la turbina y la salida de los gases d'escape del cilindru.
 
Un turbocargador nun funcionar d'igual manera nos distintos réximes de motor. A baxes revoluciones, el turbocargador nun exerz presión yá que la escasa cantidá de gases nun emburria con abonda fuerzafuercia como pa xenerar una cantidá d'inercia considerable que se considere como respuesta de turbocarga. Un turbocompresor más pequeñu evita la demoranza na respuesta, pero exerz menos fuerzafuercia a altes revoluciones. Distintos fabricantes de motores diseñaron soluciones a esti problema.
* Un "'''biturbo'''": ye un sistema con dos turbocargadores de distintu tamañu. A baxes revoluciones funciona solamente'l pequeñu, por cuenta de la so respuesta más rápida, y el grande funciona namái a altes revoluciones, yá que exerz mayor presión.
* Un "'''biturbo en paralelu'''" o "twin alterio": ye un sistema con dos turbocargadores pequeños d'idénticu tamañu. Al ser más pequeños como si fuera un turbocargador únicu, tienen una menor inercia rotacional, polo qu'empiecen a xenerar presión a revoluciones más baxes y menguar la demoranza de respuesta.