Diferencies ente revisiones de «Vicente de Paúl»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Bot: Actualizando categoríes
m Preferencies llingüístiques
Llinia 39:
Vicente de Paúl fundó la [[Congregación de la Misión]] en 1625, gracies a una suma de dineru que los Gondi punxeron a la so disposición el 17 d'abril d'esi añu.
 
En 1633, xuntu con [[Luisa de Marillac]], fundó la [[Fíes de la Caridá de San Vicente de Paúl|Compañía de les Fíes de la Caridá]]. Con Luisa al so llau, actuó como Superior Xeneral, presidiendo los frecuentes conseyos, redactando una regla y resolviendo la base xurídica, un tanto revolucionaria, que fadría de la Compañía una fuerzafuercia apostólico poderosa n'años vivientes. Mientres la so vida, alzáronse más de 60 cases ente Francia y Polonia. Dempués, la Compañía aportó a una de les más grandes congregaciones de la Ilesia católica. La Congregación de María estendióse non solo per Francia y Polonia, sinón amás por [[Italia]], [[Irlanda]], [[Escocia]], [[Túnez]] y [[Madagascar]], [[Arxelia]], les [[Hébridas]] y les [[Orkneys]]. Exerció como Cimeru Xeneral de la Congregación hasta la so muerte, celebrando xuntes regulares del conseyu, escribiendo les sos regles, dirixiendo les asamblees xenerales y resolviendo cantidá de problemes fundacionales, como consiguir l'aprobación de la Congregación pola [[Santa See]], decidir si teníen de faese votos, determinar cuálos teníen de pronunciase y cuál tenía de ser el so conteníu.
 
Nel procesu d'emponer a los grupos que fundó, Vicente caltuvo una profusa correspondencia de más de 30 000 cartes, de les que solamente se caltien un diez per cientu. Dio frecuentes conferencies a la Congregación de la Misión y a les Hermanes. Namái caltiense un pequeñu númberu d'elles y éstes son a cencielles referencies de los copistas sobre lo qu'él dicía. Tamién dio conferencies a les relixoses de la Visitación, confiaes al so cuidu por [[Francisco de Sales]] en 1622. Nenguna d'éstes caltiense.
Llinia 59:
=== Muerte y reconocencia ===
[[Archivu:Saint Vincent de Paul 2.JPG|thumb|Reliquies de Vicente de Paúl, en París.]]
En xunu de 1660, les fuercesfuercies de Vicente de Paúl empezaron a flaquear, hasta la so muerte en París el 27 de setiembre d'esi añu. Henri de Maupas du Tour, predicador del so funeral, declaró: "Poco-y faltó pa camudar la cara de la Ilesia". Les sos reliquies caltener en [[París]].
 
Foi beatificado el 13 d'agostu de 1729, y canonizáu el 16 de xunu de 1737. El so festividá celebra'l [[27 de setiembre]].