Diferencies ente revisiones de «Lille»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Santo Teresa +Santa Teresa)
m Iguo testu: -"proxectu" -"proyectu" +"proyeutu"
Llinia 43:
[[Archivu:Siège de Lille 1792.JPG|right|thumb|Asediu de Lille polos austriacos.]]
==== Lille so la Revolución francesa ====
A finales del sieglu XVIII, la industria local, básicamente basada na producción de texíos, empezó a diversificase, introduciéndose manufactures d'encaxe, cerámica y alimentación, una y bones la industria testil de Lille, que nun podía competir cola puxante y mecanizada manufactura inglesa, vivió un periodu de crisis económica. Tres la [[Revolución francesa]], en 1789, el burgueses locales apoderaríen la ciudá, ensin qu'en Lille produxérense balasmes de considerancia. Ante l'amenaza estranxera de derrocar la revolución, la l'[[Asamblea Nacional (Revolución francesa)|Asamblea Nacional]] francesa declaró en 1792 la guerra a [[Austria]], potencia absolutista. Al tar mientres aquel periodu los Países Baxos en manos austriaques, Lille atópase na primer llinia del frente ente Francia y Austria, siendo costantemente bombardeada. De la so resistencia frente a los austriacos surdió la espresión de que "Lille tien bien merecida la patria".
 
==== Revolución industrial ====
Mientres la primer metá del sieglu XIX, la industria testil de Lille volvió desapegar, en sufriendo'l paréntesis revolucionariu. La ciudá especializaríase principalmente na producción de texíos d'algodón y llinu. Lille convertir nel mayor centru industrial de Francia, y la so manufactura de confección llogró ser una de les más importantes del mundu. Tamién se desenvolvieron la industria metalúrxico, gracies al descubrimientu de grandes xacimientos de [[carbón]] cercanos a la zona; y l'industria ferroviario. En 1846 llegó'l [[ferrocarril]] a la ciudá, col enllaz París-Lille, y pocu dempués convirtióse nun nuedu ferroviariu de notable importancia. La [[revolución industrial]] disparó la población de Lille, pasando de tener 75.000 habitantes en 1850, a tener 220.000 en 1901. Esti fechu traxo la medría de la polución y la insalubridad de la ciudá, de cuenta que se llevaron a cabo proyectoproyeuto decimonónicos de saneamientu y urbanización. En 1896 crearíase la [[Universidá de Lille]], y nesti periodu la ciudá empezó a esperimentar el desenvolvimientu comercial de la ciudá.
 
Nesti contestu de industrialización remanecen amplios contrastes ente l'empresariáu burgués local y la población obrera. Debíu al calter fabril de la ciudá y a la so bona comunicación con [[París]], les clases proletaries acoyeron rápido'l [[socialismu]]. A partir de finales del sieglu XIX el conceyu sería gobernáu por alcaldes socialistes.