Diferencies ente revisiones de «Charles de Villette»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
Llinia 41:
 
[[Archivu:Cover Les enfans de Sodome - 1790.jpg|right|thumb|170px|Portada de ''Enfans de Sodome'' (1790), onde Villette ta nomáu.]]
Mientres la dómina de la [[Revolución francesa]], Villette redactó los cuadiernos del [[baliato]] de Senlis, nos que s'espresaba calurosamente a favor de los nuevos principios, y escribió artículos revolucionarios en ''la Chronique de Paris''. Quemó públicamente los sos títulos de nobleza pa tomar el nome de Charles Villette y propunxo que [[LuisLluis XVI de Francia]] fuera quitáu de los sos poderes, pero calteníu como cabeza d'Estáu.
 
Dientro de la marea de panfletos que siguió, realizáronse numberoses alusiones a la so [[homosexualidá]], como en ''-yos Enfants de Sodome à l'Assemblée Nationale''<ref>''-yos Enfants de Sodome à l'Assemblée nationale, ou Députation de l'ordre de la Manchette aux représentants de tous -yos ordres pris dans -yos soixante districts de Paris et Versailles y réunis. Avec Figures. A Paris, et se trouve chez -y marquis de Vilette, grand commandeur de l'ordre, 1790.'' Esti panfletu ye una sátira contra'l [[Club de los xacobinos]], pero tamién un auténticu cuadiernu de quexes sobre los ''[[sodomita]]s'' y los ''[[berdache]]s''.</ref> o en ''Vie du ci-derrière marquis de Villette''.<ref>''Vie privée et publique du ci-derrière marquis de Villette, citoyen rétroactif''. s.l. (Paris), s.n., 1791 ca. (añu III de la llibertá).</ref> Villette respondió a estos ataques al traviés del so amigu [[Jean-Baptiste Cloots|Anacharsis Cloots]], llamáu «l'orador del xéneru humanu».<ref name="Crompton">[[Louis Crompton]], ''Homosexuality and Civilization'', Cambridge, Massachusetts, and London, England, Belknap Press of [[Harvard University Press]], 2003.</ref>
 
Villette foi escoyíu diputáu pol [[departamentu de Oise]]<ref>En marquesáu de Villette ye atopa efectivamente nesti departamentu. El castiellu de Villette (qu'inda esiste pero que foi reconstruyíu en 1903) ta asitiáu en Plessis-Villette, villa que foi absorbida a la comuña de [[Sarron (Oise)|Sarron]] en 1826, de la mesma absorbida por [[Pont-Sainte-Maxence]] en 1951.</ref> na [[Convención Nacional (Revolución Francesa)|Convención Nacional]] en [[1792]], onde tuvo la valentía de protestar vivamente nuna carta contra les [[Masacres de setiembre]]. Enfermu nel momentu del procesu de LuisLluis XVI, pudo tomar parte na votación, tomando partíu contra la voz del pueblu, a favor de la detención y el destierru, según pol sobreseimientu. Morrió dellos meses más tarde, tres una llarga enfermedá en París. [[Antoine-Augustin Auger]] asocedió-y na Convención. Fiel a los sos amigos, amosó mientres la Revolución una auténtica valentía, sosteniendo les sos opiniones al empar en contra de los prexuicios de la nobleza y contra los escesos revolucionarios.
 
Villette tamién aprovechara la Revolución pa borrar na paré del palaciu que tenía y nel que viviera Voltaire, la inscripción «quai deas Théatins» pa sustituyila por «quai de Voltaire». Foi un actu individual, por iniciativa propia, que xustificó diciendo: «Foi na mio casa que morrió esti gran home, la so alcordanza ye inmortal como les sos obres. Vamos Tener siempres un Voltaire y nun vamos tener enxamás [[Teatinos (desambiguación)|teatinos]].» La cai foi renombrada oficialmente como Voltaire.