Diferencies ente revisiones de «Éfesu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 82:
La ciudá espolletó mientres el [[Imperiu romanu]]. En tiempos de [[Estrabón]], la so riqueza basar nel comerciu,<ref>Estrabón XIV,1,14.</ref> y tola rexón hasta [[Capadocia]] taba llena de caminos que facilitaben l'intercambiu comercial. Diz qu'había un senáu empobináu polos epilectos que gobernaba la ciudá, senáu que fuera instituyíu por Lisímaco.<ref>Estrabón XIV,1,21</ref> La ciudá tenía un ''grammateus'', funcionariu común a toles ciudaes griegues, y un [[arconte]] que curiaba del rexistru de títulos.
 
[[TiberioTiberiu]] quixo esaniciar el derechu d'asilu del templu, a lo que los efesios opunxéronse diciendo que fuera aceptáu por perses, [[Reinu de macedonia macedonios]] y romanos hasta entós; l'asilu utilizábase de normal por delincuentes. El puertu iguar en tiempos de [[ÑerónNerón]], por obra de Barea Soranus, gobernador d'Asia.
 
En redol a los años 114-120 construyóse la [[Biblioteca de Celso]] que, con una capacidá envalorada de 12&nbsp;000 volumes, convertir nuna de les más grandes de la so dómina.<ref>Javier Rodríguez Cabeces, «[http://e-spacio.uned.es/fez/eserv/bibliuned:ETFSerie2-C121279A-CB02-40Y7-DCB0-6AB5C6ED437A/Documentu.pdf La biblioteca de Éfeso]», pp. 146, 151, en revista ''Espaciu, tiempu y forma'', serie II, hestoria antigua, t. 13 (2000), pp. 141-157.</ref>