Diferencies ente revisiones de «Cómodu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 9:
El so gobiernu puede estremase en dos fases:
* [[177]]-[[180]]. Reináu conxuntu col so padre, [[Marco Aurelio]]. Nesta etapa les acciones de Cómodu pueden definise como moderaes. Ente otres coses, Cómodu lluchó colos exércitos del [[Danubio]].
* [[180]]-[[192]]. Gobiernu en solitariu. La manera de reinar del mozu foi dexenerando nuna paranoya incontrolable que llevó al [[Imperiu romanu]] a una de les sos mayores crisis dende los gobiernos de [[Calígula]], [[ÑerónNerón]] o [[Tito Flavio Domiciano|Domiciano]].
 
A la so muerte, l'Imperiu sumir nuna dómina de guerres civiles conocida como'l ''[[Añu de los cinco emperadores]]''. Al términu d'esti conflictu asumió'l tronu [[Septimio Severu]], quien instauró la [[Dinastía Severa|dinastía de los Severos]].
Llinia 71:
Cómodu plantegó mientres tol so reináu una gran oposición al Senáu nos sos discursos públicos, poniendo de manifiestu siempres que podía la so superioridá ante l'arcaicu cuerpu llexislativu al considerase un dios, cola so mesma fuercia, maña ya intelixencia. Llevantó estatues a lo llargo de too l'Imperiu que lu retrataben so la forma de [[Hércules]], lo que reforzaba la so imaxe de [[semidiós]], de físicu xigantescu y de protector del pueblu romanu. Amás, al considerase la encarnación de Hércules, Cómodu pretendía que se-y reconociera como fíu de [[Xúpiter (mitoloxía)|Xúpiter]], el dios supremu del [[panteón (mitoloxía)|panteón]] [[mitoloxía romana|romanu]]. Estes perceiciones del so propiu ser aumentaron los enclinos [[megalomanía|megalómanes]] del emperador que, llueñe de congratularse de ser fíu del tan añorado emperador Marco Aurelio, faía fincapié nél mesmu, considerándose portador d'un nuevu orde y tratando de reconstruyir l'Imperiu na so propia imaxe.
 
Nel añu [[191]] españó una gran quema na ciudá de Roma qu'acabó con munchos edificios públicos, incluyendo'l Templu de Pax, el Templu de Vesta y partes del Palaciu Imperial. Tres el fueu, Cómodu vio na destrucción de la ciudá una forma de inmortalizar el so propiu nome y, a principios de [[192]], proclamóse ante'l pueblu como'l nuevu [[Rómulo]], refundando la ciudá col nome de ''Colonia Lucia Annia Commodiana''. Por aciu heraldos proclamó qu'a partir d'esi momentu los meses seríen renombraos colos sos (agora dolce) nomes: ''Lucius'', ''Aelius'', ''Aurelius'', ''Commodus'', ''Augustus'', ''Herculeus'', ''Romanus'', ''Exsuperatorius'', ''Amazonius'', ''Invictus'', ''Felix'', ''Pius''. Les allunaes acciones del emperador nun quedaron ende, sinón que renombró a les [[lexón romana|lexones]] col nome de ''Commodianae'', a la flota qu'importaba granu procedente d'[[África (provincia romana)|África]] col nome de ''Alexandria Commodiana Togata'', al Senáu col nome de ''Senatus Commodianus Fortunatus'', al so palaciu y los habitantes de la ciudá de Roma col nome de ''Commodianus'' y al día en que se promovieron estes reformes col nome de ''Dies Commodianus''.<ref>[http://www.roman-emperors.org/commod.htm Cómodu (180–192)]</ref> Al renombrar tou esto, Cómodu presentábase ante'l mundu como la fonte de la vida y de la relixón del Imperiu. Ordenó que se degollara al ''[[Colosu de ÑerónNerón]]'' y que se punxera nel llugar la so propia cabeza. A los pies del monumentu asitióse un lleón recreando la representación tradicional de Hércules y a vista de too el mundu una inscripción que rezaba «''l'únicu zurdu que conquistó a mil hombre en 12 ocasiones''».<ref>[[Dión Casio]], ''Hestoria Romana'' 73.22.3</ref>
 
== Calter y deterioru mental ==