Diferencies ente revisiones de «Aguilar de Campos»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques
m Iguo testu: -"a'l" -"a los"
Llinia 17:
Magar hasta agora la migración nun favorecía un descensu significativu nel númberu d'efectivos, los nuevos factores de índole económica, van inducir un sópitu xiru al procesu. Tales factores son, per un sitiu la bayura de mano d'obra y el procesu de mecanización acandilante, y por otru l'apaición de les fábriques nel mediu urbanu. Estos trés factores llogren sincronizase de forma tal que eclosionarán nel gran éxodu rural desencadenáu a partir de [[1955]], que marca l'entamu del [[éxodu rural]] que se va enllargar hasta los años setenta. Nel esterior les coses taben ameyorando, esistíen meyores perspectives, y mientres el quinqueniu 1961-65 el fenómenu migratoriu algamó la so mayor intensidá al par que, nes ciudaes, taben creándose miles de puestos de trabayu.
 
El [[Plan de Estabilización]] de [[1959]] favoreció esta corriente migratoria al abrir les puertes d'[[Europa]] a'l los trabayadores españoles. A ello xunen les males condiciones internes, agravaes por unes males colleches en [[1960]] y [[1961]].
 
Estable hasta los años 50, la población d'Aguilar sufre nel cuartu de sieglu posterior unes perdes demográfiques brutales, cifraes en 399 efectivos. Ente [[1955]] y [[1970]] el númberu de los qu'abandonen el pueblu representa'l 38 por 100 de la población qu'había en 1955. La década de los sesenta supón la perda del 27 per cientu de la población, pasándose de los casi 900 habitantes en [[1960]] a los 650 que se contabilizaron diez años dempués.